Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zzzoder
har lite problem.. har pillrat o donat lite med drivaxlarna på min 70 bil.. nu när jag ska tillbaka med dom så uppstod de lite komplikationer..

ena sidan.. inga problem.. färdig!'
andra sidan,

drivaxelns övre del.. dvs den del som går in i lådan.. har ett hjullager på sig.. när jag ska försöka få in den så ramlar kulorna bara den.. kletar på lite extra fett.. sen fortsätter jag.. kommer in en liten bit.. sen tar de stopp.. går inte o snurra vidare på hjulet.. utan nånting är fel..

varför vill den inte gå in ? nån som har ngn monteringsanvisning på internet till dessa? eller ngn som gjort de som kan berätta eller nån som haft liknande problem?

var tänkt att bilen skulle in på en hjulinställning imorrn.. men de är bara o glömma :(
av nissetib
oj...oj...oj...

Hade själv samma problem förra året. Visste inte hur den inre drivknuten så ut, så av misstag när jag skulle byta den yttre så ramla alla kulor dän i den inre drivknuten. Ryckte väl lite väl mycket ... :oops:

Jag höll på jättelänge med att få ihop den inre drivknuten. Grejjen va ju att vi skulle på semester dagen efter så det blev lite bråttom. Alldeles försent fick jag en del bra tips...Jag hade inte plockat bort nåt från bilen utan meckade där. Det bästa Du kan göra är att plocka bort den delen som går in i växellådan för att sedan arbeta på en bänk.

Även om kulorna ser likadana ut så är dom anpassade för ett av "glidspåren". Således kan man få hålla på att trixa en bra stund innan man fått ihop rätt....

Jag fick iaf lämna mitt till Bilia, som det tog 1.5 timme för att plocka ihop den.
Hade jag bara vetat det jag vet nu så skulle man ju kunnat plocka ihop den själv...

Lycka till...
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]