NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Hej

Var i Katrineholm i dag och "halkade" in hos Skobes för att titta på V50 Classic. Pratade med en försäljare, och han påstod att det kommer en ersättare, V 50N, nästa år. Är det något att tro på?
Användarvisningsbild
av crumpets
Utan en enda hint från volvo? Han pratade nog i nattmössan...
av Erst
KKR skrev:Hej

Var i Katrineholm i dag och "halkade" in hos Skobes för att titta på V50 Classic. Pratade med en försäljare, och han påstod att det kommer en ersättare, V 50N, nästa år. Är det något att tro på?
Biltillverkare gillar ju att läcka ut "spionbilder" ganska långt innan bilar börjar tillverkas och säljas, så om de kommer en uppföljare lär vi få veta det ganska snart. Med knappt ett år kvar av nuvarande modell om "classic" märkningen är något att gå efter så bör det dyka upp spionbilder i höst om det kommer en direkt efterföljare. Vi får väl se i oktober hur läget är då.
av cyberlelle
Har väl inte hörts så mycket från Volvo om nån ny V50. Men jag har också hört försäljare som säger sig ha fått information om en ny V50 nästa år. Sen så läste jag den här artikeln http://di.se/Artiklar/2011/6/22/238601/ ... liga-plan/ för nån vecka sen där det också nämns. Nu är ju DI kanske inte världens mest pålitliga källa, men ryktena finns där iallafall.
av Kluster
Att det kommer en "ny" V50 tror jag inte, i så fall en ny modell dvs annan modellbeteckning.

Fann denna artikel på AMS http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... ommer-2010 som var från 2008 och där RYKTADES det att en V30 skulle komma 2010...
"till 2010 påstår Autotelegraaf att det är dags för "V30", en ny småbil som längdmässigt hamnar någonstans mellan nuvarande C30 och V50 - det vill säga 4,3-4,4 meter."
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu sade väl inte försäljaren att den skulle heta V 50 precis, men att det kommer en ersättare i samma storleksklass. Det kommer att finnas bilar i V50, V60 och V70 klass.
Ditt citat är ju från 2008, sedan dess har ju Volvo personvagnar bytt ägare från Ford till några som är positiva till Volvo.
Användarvisningsbild
av Bosa
Ja det rimliga borde vara att det kommer en ersättare med tanke på att den säljer ganska bra ändå. Är en bra mix av pris och storlek som inte 60 och 70 kommer i närheten av, har svårt att tro att Volvo vill riskera att missta den kundskaran.
av whoppi
Jo det är säkert v30 som säljaren syftar på, dock blir denna något mindre än nuvarande v50.
Användarvisningsbild
av crumpets
Är det öht bekräftat att V30 kommer eller är det fortfarande rykten från 2008 bara?
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]