Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det är inte så att det händer när du har mindre än halv tank?
För i så fall är det nog pumpen i tanken eller att armatur eller ledning är rostskadad
så det kommer in luft.

Har du kollat så att inte kamrem har hoppat så det blir fel tändläge eller att den är trasig.
jag har varit inne på att byta pumpen i tanken, har varit med om det förut, men då har den dock slutat fungera på halv tank (nu funkar den inte på full heller) och den går som sagt bra när man väl får start på den.

var sitter varmstartsventilen ? låter ju som det kan vara nåt ?!
Verkar som att inte pumpen i tanken fungerar så jag har en ny på gång. jag kan dock inte förstå varför bilen går så bra när jag väl har igång den ?

bilen startar dessutom bara varannat försök nu även på kallstart !
har löst sig, lämnade bilen till en kunnig bekant !

byte spridarbryggan och spridarna, antagligen skit i spridarna.

hittade även en lös kabel satt bakom motorn och gick till spridarrelät, inte den som går från databoxen utan den andra. hade varit lös en längre tid och när den kopplades på gick tomgången upp under drift. (svajade en del i slutet)

tackar så mycket för all hjälp
Jag har haft samma problem som.
Det var hör och häpna hål i tank armaturen.

Jo så var det. Det var knappt att jag trodde det själv.

Har ju annars bytt allt även pumpen i tanken tills en person som såg att det var hål i tankarmatru locket.

Kan va värt att kolla.

Jag har bytt

///Tomas
av verkarn
Tomviking skrev:Jag har haft samma problem som.
Det var hör och häpna hål i tank armaturen.

Jo så var det. Det var knappt att jag trodde det själv.

Har ju annars bytt allt även pumpen i tanken tills en person som såg att det var hål i tankarmatru locket.

Kan va värt att kolla.

Jag har bytt

///Tomas
kan vara huvudpumpen som gett upp den levererar kanske inte rätt tryck fast den låter, har råkat ut för detta.det kan även vara et igensatt bränslefilter.den kanske tar tjuvluft på insugssidan

Jag kan återkoppla lite nu. Jag startade tr[…]

Idag skrev jag kontrakt på en "ny"[…]

Slangar v70

Slangen med fläta går väl till map[…]

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]