Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimpa
Hej !

Har ett ECC problem med min bil. ECC beter sig väldigt konstigt funkar perfekt i ca 20 min när bilen startar på morgonen. Sen slutar den att kyla och blir varmare luft. Om man sen stänger av AC och väntar typ ca 15 min och sätter på den igen så funkar den i ca 5 min .

Jag har dammsugit kupè givaren, bytt partikel filtret, tömt systemet och fyllt på med nytt köldmedel och bytt evaraptortempgivaren.

Men felet är kvar man blir galen. Har letat som en idiot på gamla inlägg men hittar inget mer vad det kan vara.
Skulle vara otroligt tacksam för förslag från någon kunnig person.

Mvh j
av 2444ever
Och sök på "chims*" eller "shims*", förekommer nog bägge stavningarna här.
av jimpa
Hej!

Ville bara tacka till min fråga och det verkar mycket väl vara magnetkopplingen.
Den slår inte till när bilen har blivit varm.

Tack så mycket 8)

Mvh j
Användarvisningsbild
av StringerBell
Berätta gärna hur det gick efteråt.
Användarvisningsbild
av erikn
2444ever skrev:Och sök på "chims*" eller "shims*", förekommer nog bägge stavningarna här.
Eller schims.
av 2444ever
erikn skrev:
2444ever skrev:Och sök på "chims*" eller "shims*", förekommer nog bägge stavningarna här.
Eller schims.
Så rätt så, och glöm inte stjärna på slutet, så man får alla varianter.
av jimpa
Hej!

Vill tacka alla igen för hjälpen efter mycket tålamod och en del svordomar fick jag loss magnet kopplingen.
Tog bort schims och nu funkar ac som den ska.

Super grymt forum :P :-)-)
V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]