NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har upptäckt en sak i broschyren för 2012 årsmodell på V50.

På en av R-Design-bilderna i broschyren visas en bild på en röd V50 med R-Design (vet ej om det är en T5:a eller inte) som har runda synliga slutrör (typ som V70 har idag).

Någon som vet om dessa runda slutrör är enbart för T5 med eller utan R-Design eller gäller det även t ex D3?
Någon som nyligen har fått en V50 D3 MY12 som har runda slutrör?

Fick ett litet kryptiskt svar nyss från Volvocars som skriver:

"Det är ej korrekta bilder i broschyren, detta kommer att åtgärdas till nästa broschyr.
Det är runda slutrör på D3, D4 och T5 - det man kan göra är även att höra med sin Återförsäljare vad för tillbehör som finns till det motor alternativ man är intresserad av."
Fick följande svar på min fråga:
Varför jag är nyfiken är pga att jag har nyligen beställt en ny V50 D3 Classic Momentum (prelleverans v32) så om jag tolkar dig rätt så är runda slutrör standard eller är jag helt ute och cyklar?

--------------------------
Hej Igen!

Om inga yttre omständigheter påverkar så skall det vara raka slutrör som standard på din bil.

Med vänliga hälsningar/Best Regards

Volvo Car Nordic
Dept. 12510/HC2 S
SE40531 Gothenburg
Sweden
-------------------------------------------------------------------------------------

....och vad menas då med "raka slutrör" :roll:
....och vad menas då med "raka slutrör"
Skulle tro raka som på C30 T5/D5, dvs inte dessa som är lätt vinklade ner mot asfalten.
Jo okej men det gör ju inte mig klokare för det - för så är dom ju idag - frågan kvarstår ju om det är runda eller ovala :roll:
Med andra ord ska slutrören vara raka dvs som på bilden i broschyren av en röd V50 med R-Design? :roll:
Har inte sett någon S40/V50 D3/D4/T5 som man kan undersöka detta.....jaja, skitsamma. Egentligen. Bara jag får min bil! :twisted:
För att späda på förvirringen lite så var jag iväg och provkörde D2 och en D4 R-Design idag. D4:an hade 194 mil på mätaren och den hade två ovala samt snedkapade slutrör. :shock:

Skulle det inte vara runda på D4:an?
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]