Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja hur tänkte dom när dom konstruerade en bil som drar 1.1-1.2 l/ milen och sedan stoppade i en tank på ca 70l?? Det ger ju en räckvidd på ca 55-60 mil. Känns som att man inte gör något annat än att tankar så här i semestertider:(
mojja skrev:Ja hur tänkte dom när dom konstruerade en bil som drar 1.1-1.2 l/ milen och sedan stoppade i en tank på ca 70l?? Det ger ju en räckvidd på ca 55-60 mil. Känns som att man inte gör något annat än att tankar så här i semestertider:(
Det beror nog på hur man kör... :D

Runt 70l är väl förövrigt "standard" eller norm för de flesta större lite större bilar från mellanklassen och uppåt. Efter en snabb koll har X3 F11 en tank på 67 l och Q5 75 l.
mojja skrev:Ja hur tänkte dom när dom konstruerade en bil som drar 1.1-1.2 l/ milen och sedan stoppade i en tank på ca 70l?? Det ger ju en räckvidd på ca 55-60 mil. Känns som att man inte gör något annat än att tankar så här i semestertider:(
Vilken motor har den med den förbrukningen?
Får man en XC60 diesel att dra 1,2 l/mil så semesterkör man förhoppningsvis inte i Sverige. Det får jag den inte att dra på Autobahn, i alla fall inte med familjen ombord...

Vill minnas att till större Merca kan man välja till 100 l tank för nån tusing extra. Hade varit ganska nice att ha faktiskt.

Mvh
Arese
Senast redigerad av 1 Arese, redigerad totalt 0 gånger.
Kan ju också bero på lufttryck på däcket, kolla det..
hade 2,7 på mina 20tums, höjde till 3.2 på samtliga, och det märks faktiskt på bränsle för brukning ..
Har D5 med polestar kör mest i Stockholm blandad.. ligger runt 9.1 enligt färddatorn..

Tjaa...

Jag kommer 1100 km på en tank och det är jag nöjd med. Men det går säkert att bygga om så att du får större tank. Eller så kan du ändra din körstil ;)
Bränsleledning Volvo 240

Jag har skarvat i c:a 30 cm slang innan huvudpumpe[…]

Hej Passar XC70- fälgar från samma &ari[…]

Har fått id numret till Bränle regulato[…]

Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]