Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrEasywin
ABS-lampan lyser lite nu och då sedan några dagar. Har inte tillgång till felkodsläsare så jag vet inte om det är några felkoder.
Har gjort en första felsökning genom att mäta givarna i kontaktstycket till styrenheten, resultat(i ohm):
VB: 1134
HB: 1131
VF: 1136
HF: 1147

Känns inte som att felet sitter i givarna. Vad bör jag kolla härnäst(och hur...)?
av SubMarine
Kolla så att du inte har några sprickor eller saknade tänder på kuggkransarna på de främre yttre drivknutarna.
av *pettson*
Kontrollera om tändningslåset har fasta fina lägen eller om det är lite slappt? Om det är lite slappt så försök röra nyckeln framåt och bakåt för att se om det är glappt.
Användarvisningsbild
av mrEasywin
Tändningslåset känns bra. Vrider man så är man antingen kvar eller så hamnar man i nästa läge, inget direkt spel alltså. Det går inte att "vicka" på nyckeln men däremot går det att trycka den inåt. Jag har testat att rucka på nyckel i låset vid tillfälle då abs-lampan lyst och den har inte slocknat. Jag har även testat att rucka på nyckel då det inte lyser och lampan har inte tänts.

Nu har lampan inte lyst sedan jag hade lös kontaktstycket från abs-enheten, men det är nog bara en fråga om tid...
Bromsrör höger fram

Är nipplarna avsedda för enkel eller dub[…]

Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]