Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av supernatural
Hej tänkte kolla om ni har några råd, Min 740 -88 b230f automat startar ej.

Bilen dog för mig vid ett trafikstopp. Och har inte startat sen dess. Har provat följande:

Tankat
Kollat säkringarna.
Kollat så att bränslepumps relät slår på när man vrider nyckeln, även förbikopplat andra relät i bränslepumprelädosan och hörde hur det surrade när jag satt i kupen och även att det surrade i tanken.
Batterispänning 12.3V, håller på att ladda batteri nu för att se om det gör nån skillnad.

Jag är riktigt okunnig när det gäller bilar tyvärr. En stund innan motorn dog hade jag kört kupefläkt på snabbaste läget, ifall det skulle kunna påverkat nått.

Mvh Martin
Senast redigerad av 1 supernatural, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Börja med att kolla att kamremmen ej gått av, gör som följer..........

Ta hjälp av någon som gör startförsök åt dig. Du skall ta av oljepåfyllningslocket och titta ner på kamaxeln om den rör sig när din hjälpreda gör startförsök.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Testa att spruta in startgas i insuget och försök sedan att starta... Om bilen startar till någon sekund, så har bilen bränsleproblem. Om inget händer, så har bilen tändningsproblem.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
supernatural skrev:Provat med startgas nu, hjälpte inte ingen skillnad mot tidigare.
Då ligger alltså problemet i att motorn inte tänder (d.v.s. problem med tändsystemet).
av Danne69
Var en som skrev här att hans bil dog...det var då kamremmen som kuggat över så bilen vägrade starta...inte fören han tjysterade det så gick den igån
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara tändmodul eller impulsgivaren som sitter ovanpå svänghjulskåpan.

Mvh GK

Jag tvättar extremt! sällan. Aldrig i ma[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte […]

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]