Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej.
Har en jättedum fråga:
Om jag byter org. ratt i volvon och sätter dit sportratt, kan man sätta dit vilken ratt som hellst då? Har jag förstått det hela rätt så har man någon "dockning" mellan sportratten och rattstången, har jag rätt? vart köper man i sånne fall "dockningen" har inte sett sånna på t. ex. bilstyling affärer?

Nästa dumma fråga:
Min volvo 945 gl har en AC som är trasig, det är ett AC-system som man hade freon i, måste man bygga om AC:n nu om jag fyller på med vanligt kylmedium, eller måste man bygga om? I sånne fall vad måste byggas om, allt?

Tack på förhand
/volvotrogna steffe
Användarvisningsbild
av eccy243
Fråga 1: Du behöver ett så kallat "rattnav", säljs bl.a. på mekonomen...
Fråga 2: Om du ger mig årsmodell, motortyp, samt tar en närbild på torkfiltret så kan jag ge dig art. nummret på ombyggnadssatsen. Torkfiltret är aluminiumflaskan som sitter på topedväggen i motorrummet, vid grenröret. Själva ombyggnaden måste en AC-expert ta hand om.
av kaffe_koppen
945 GL 130 hk -91. Har ingen kamera att ta bild med. Sommarjobbat på en bilverkstad som fixar med AC, så det är inget problem o byta o fylla. Anledningen att jag frågade här var för att jag inte ska dit förens om några månader, så jag undrade bara. Men om det bara är torkfiltret som eventuellt måste bytas så kan jag ta reda på det själv.

Tack så mycket för hjälpen
/MVH steffe
Användarvisningsbild
av eccy243
Man byter torkfilter, div. o-ringar, olja, div. nipplar, orfice-rör, och lite andra grejer beroende på konstruktion, motor och årsmodell.
Stefans 968

Snyggade till i hjulhuset, körde en 2-K bedli[…]

Vakuumslang

Tja, googlat hur mycket som helst för att hit[…]

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

För mindre hund. Hög kvalitet och i nysk[…]