Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har en V70 My12 med sensus och 7" skärmen och Ipod/iphone integration och bluetooth. Jag valde aktivt bort RTI eftersom både jag och frugan har kartor i telefonerna, kändes onödigt med de extra stålarna för nav.

Är det någon som testat att streama bilden ifrån iphone/ipod till sensus-skärmen? Det vore sjukt smidfullt om man kunde få upp telefonbilden (GPS/video/fruit ninja etc) på skärmen, även utan integration med rattknappar och annat. Ljudet ifrån en iphone streamas över bluetooth när man kör youtube, men inte videon. Vad jag mer specifikt är ute efter är naturligtvis att få upp GPS'en ifrån telefonen på skärmen.

Förmodligen är det något som volvo inte är så pigga på eftersom det direkt skulle konkurrera med deras egen nav. lösning, men ändå.

//N
Det finns det inget stöd för, såvitt jag vet.
Jag försökte köra en video från ett USB-minne, något bilen tyckte skulle gå bra, men sedan "laddade den filen" i all evighet.

För övrigt får jag inte ens en Xperia Arc att ansluta vettigt med Bluetooth till bilen. Någon som får det att fungera bra? Min kopplar ur stup i kvarten.
apersson850 skrev:Det finns det inget stöd för, såvitt jag vet.
Jag försökte köra en video från ett USB-minne, något bilen tyckte skulle gå bra, men sedan "laddade den filen" i all evighet.

För övrigt får jag inte ens en Xperia Arc att ansluta vettigt med Bluetooth till bilen. Någon som får det att fungera bra? Min kopplar ur stup i kvarten.
Med Iphone ver 4.3.3 fungerar det klockrent med handsfree och musik, även spotify :)
apersson850 skrev:Det finns det inget stöd för, såvitt jag vet.

SE verkar ha problem öht med blåtanden. Min xperia kopplar ner både från det vanliga hf't och från bilen i tid och otid. Frugans iphone fungerar perfekt.
Inte tvärtom då? Alltså att Volvo uppdaterat ngt program som ställer till det.
Sedan är det ju android i SEs x10 och ARC etc. Och rent generellt har android funkat bättre än Apple vad gäller BT, däremot tror jag att Apple bättrat sig senare versioner.

Ni som har problem med SEs, har ni senaste versioner av programvara? Både SEs o androids? Eller om ni ligger på gammal version i volvosen.
min är då en windows mobile, så sent som SE tillät att man uppdaterade den. Men som sagt, samma problem med det vanliga bärbara hf't som jag sätter i örat så det är inte bara i bilen.
Jag har testat min 5-6år gamla SE-lur med bärbara hf't och då fungerar det klockrent. Med xperian så kopplar det ner i tid och otid.
Blir en iphone 5 i höst.
Brainy skrev:min är då en windows mobile, så sent som SE tillät att man uppdaterade den...
Finns det xperia med WM? Vet inte så mycket om det, men android har bra rykte om sig vad gäller BT

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]