NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krizz
Min V50 2.0D har ett mysko fel! Inte ens volvo-verkstan har hittat vad det kan vara (än)!
Någon här kanske kan hjälpa mig?
Den är precis nyservad, 24 000 mila servicen. Bl.a. partikelfilter, kamrem m.m.
Men nu till felet.
Det hela började med att när man körde iväg så ryckte den till lite och sen var det precis som att turbon la av och gick jättesegt efter 2000 rpm. Och farthållaren funkade inte. Ingen varningslampa eller annat tänds.
När man stannade och stängde av motorn och startade igen så var den precis som vanligt!
Men nu är den slö hela tiden! Och det hjälper inte att starta om den.
Fick felkoder på någonting med gaspådrag samt något på gasspjället.
Men verstan trodde dessa berodde på något annat? Men vet inte riktigt vad?
Tänkte nu kolla om någon här har ideér eller kanske tillochmed varit med om liknande fel?
av Oboymannen
Har haft liknande problem med att den är seg. Detta heände när jag körde över en hård snöhög och tryckte upp underifrån, detta resulterade att turboladdningsröret under sprack. Röret är gjord i plast och är väldigt lätt att ha sönder om man inte tänker sig för. Detta har hänt 2 ggr. Nu har du en 2.0, jag har en D5.
av Spankarn
Hej. Liknande hände mig. Bilen kändes som om någon cylinder saknades, eller att turbon hade lagt av. Förklaring från verkstaden var att troligen ar någon sensor/dator tolkat något fel på något eller kanske att den överansträngts så att bilen sätts i så kallat "Limp mode" alltså "halta hem" läge. Motorn har då tydligen reducerad effekt, men meningen är väl att man ska kunna ta sig till verkstaden. Efter omstart av bilen så var i alla fall min v50 T5 okej. Troligen en störning i detta fall.
nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

installera dragkrok

Du får fråga din lokala Volvohandlare.[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]