NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sell
Hej!

Jag har blivit ägare till en svart V50 T5-05 :D Naturligtvis måste jag byta ut den kromade org. grillen.

Men frågan är, hur mycket skiljer det mellan grillen som sitter på 04-07 mot 08-. Är det möjligt med lite modifikation att sätta dit den nyare grillen på en -05?

Tack på förhand/ Niklas
Användarvisningsbild
av StringerBell
Den gamla grillen skyddar antagligen kondensorn betydligt bättre. I den nya med glest nät kan rätt stora stenar komma förande och skjuta sönder kondensorn.
av Pontus_742
StringerBell skrev:Den gamla grillen skyddar antagligen kondensorn betydligt bättre. I den nya med glest nät kan rätt stora stenar komma förande och skjuta sönder kondensorn.
är man rädd om kondensorn så kan man ju sätta dit nät bakom grillen, som jag gjorde på min gamla traktor :P
(syns ju mindre om man målar nätet svart)
http://i918.photobucket.com/albums/ad21 ... 4Large.jpg
Användarvisningsbild
av StringerBell
Pontus_742 skrev:
StringerBell skrev:Den gamla grillen skyddar antagligen kondensorn betydligt bättre. I den nya med glest nät kan rätt stora stenar komma förande och skjuta sönder kondensorn.
är man rädd om kondensorn så kan man ju sätta dit nät bakom grillen, som jag gjorde på min gamla traktor :P
(syns ju mindre om man målar nätet svart)
http://i918.photobucket.com/albums/ad21 ... 4Large.jpg
Bra idé. Jag skall höra med volvo när jag lämnar in den om ett par veckor om de har någon mera officiell lösning. Jag har kört utan kyla under hela juli. Det är som förr i tiden: nedvevat och jaga skugga. Jag tror det är kondensorn som läcker för den ser inte vacker ut precis.
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]