Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

var till borlänge och köpte ett eget slutsteg nu istället för rapplet jag lånat (som jag dessutom drog sönder en lågnivåutgång på när jag drog ur kablarna så jag fick löda en skvätt :roll: )

Bild
Ett GAS PRO350 lär väl duga att spränga en skrottolva till månen med :lol:
Var en del trevliga och intressanta tillbehör med det som en "bass remote control" vilket jag visar vad det är i morgon :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
ja titta där, inkopplat och det spelar då betydligt bättre än det gamla skiten. Kan ju bero på att det nya var liiite kraftigare och nyare :lol:

Bild

var såpass seriös att jag var in på biltema och köpte ett strömfördelningsblock för 79kr och satte lite tunnare och mer lättböjliga strömkablar så slutsteget kan röra sig utan att bryta sönder kontakterna (eller mest för att strömkablarna var för korta innan :oops: )
Bild
kablarna ska bli mer organiserade och undangömda dom med i framtiden

remotekabeln är väl däremot inte alldeles seriös men en ny ska dras från stereon samtidigt som nästa pryl
Bild

nämligen min lilla basfjärrkontroll som ska sättas nånstans diskret inne i bilen. Vart vet jag inte än så förslag önskas :)
Bild
Just nu funderar jag på att sätta den i facket under stereon

Jag måste städa här bak igen och framförallt sätta fast allt billjud som studsar omkring :oops:
Bild

edit: Just för tillfället sitter jag på blocket och dräglar över 17" Volvo Polarisfälgar, såna ska jag ha punkt slut 8)
Användarvisningsbild
av dahlen
tycker du ska sätta kontrollen under stereon :) ang polaris så har jag kollat lite på en uppsättning jag med, men det är fortfarande lite dyrt men finns en uppsättning där 2 st är breddade riktigt snyggt på blocket just nu :) köp vettja :D
Användarvisningsbild
av päpplet
Omlackering och motorrenovering står före fälgar i prioriteringslistan tyvärr :|
Användarvisningsbild
av päpplet
baskontroll monterad på lämplig plats :)
Bild

inkopplad + en riktig remotekabel inkopplad som redan fanns dragen i bilen
Bild
satte fast slutsteget nu också så det ser lite bättre ut

tog den snabba vägen över kardantunneln och under baksätet mot höger hjulhus till skuffen :)
Bild

och så blev det att se ut. Ska ta en färdigbild när det blir ljust
Bild

Ska göra ett försök att dra alla kablar under skuffmattan sen så dom blir mindre synliga
Användarvisningsbild
av päpplet
höll på och rotade genom uthuset med volvodelar igår och då hittade jag plasten som sitter under handskfacket som hör till bilen :) Det till vänster som jag tvingat dit innan passar tydligen inte på bilar med AC :lol:
Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
Att notera:
Bild
25A räcker inte som säkring för en 940 elfläkt :roll:
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53