Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vägkung
Hej på er!

Hur sitter backspegelglasen fästade i "hållaren"?

Jag har just kommit tillbaka från vår husvagnssemester, och jag märkte att spegelglasen inte tycke om husvagnsspeglarna jag monterade på själva glasen, alltså, jag har såna där husvagnsspeglar som man sätter dit med en typ av vakumklocka på själva spegeln, det var som om speglarna var för tunga :evil:
Nu sitter glasen löst, jag har fått tejpa dit dom för att de ej ska ramla ur "hållaren". Glasen har inte ramlat ur helt, men de sitter så löst att jag har löst detta tillfälligt med tejp, ser inte så bra ut :(
Så frågan är- hur sitter glasen monterade?
av vägkung
Tack för svar!

Volvo V70 06:a.

Dessutom är det yterligare ett litet problem, när jag justerar spegeln på knappen inne i bilen "darrar" spegeln, det fungerar, men som sagt spegeln "darrar" när den rör sig.

Jag kan se hakarna på bilden, betyder det att jag kan bara dra loss glaset? Det ser så ut om man tittar på din bild i alla fall.
Jag får helt enkelt kolla på allt, hoppas bara att inte hakarna gått sönder bara. Och finns spegelglaset som reservdel?

Åter igen- tack för svar :D
Användarvisningsbild
av Magnus308
vägkung skrev:Tack för svar!

Jag kan se hakarna på bilden, betyder det att jag kan bara dra loss glaset? Det ser så ut om man tittar på din bild i alla fall.
Jag får helt enkelt kolla på allt, hoppas bara att inte hakarna gått sönder bara. Och finns spegelglaset som reservdel?
Det kanske räcker att försöka trycka fast glaset om det är någon av hakarna som släppt.
För att ta bort glaset har jag för mig att man ska vrida glaset så mycket som möjligt in mot bilen och sedan ta tag i ytterkanten med fingrarna och dra bakåt samtidigt som man har något brett och smalt som man försiktigt bryter med mellan glaset och backspegelhuset på den sidan av spegeln som är närmast dörren.

Var försikig så glaset inte går sönder, Det finns som reservdel.

Mmm, det är inte längre som med Volvo 24[…]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]