Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av metalmania
Hej. Jag undrar hur man får bort magneter som är fastklistrade på instrumentbrädan? De sitter som berget och jag vågar inte slita loss dem och skada instrumentbrädan. Någon som har bra tips på att få lös dem. Och hur man får bort limrester.

Tack på förhand
av kamilenski
Hoppas bara dessa inte är fastlimmade med annat än dubbelhäftande tape.
Användarvisningsbild
av metalmania
kamilenski skrev:Hoppas bara dessa inte är fastlimmade med annat än dubbelhäftande tape.

Det ser ut att vara dubbelhäftande tejp. Tack för svaren. Ska införskaffa något av ovanstående medel och prova.
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det dubbehöftande tejp borde du kunna såga bort den med en fisklina.

/Martin
Användarvisningsbild
av metalmania
MartinS skrev:Är det dubbehöftande tejp borde du kunna såga bort den med en fisklina.

/Martin
Tack för tipset Martin. Det blir då en sväng på Dollarstore och köpa en fisklina då :)

Vill gärna få bort magneterna då de förfular min vackra V70!
Användarvisningsbild
av wissel
Brukar gå bra om man VRIDER loss grejjerna.
Om du bara bänder bort så är det risk för skador på underlaget.
:P
Användarvisningsbild
av Magnus308
metalmania skrev:
MartinS skrev:Är det dubbehöftande tejp borde du kunna såga bort den med en fisklina.

/Martin
Tack för tipset Martin. Det blir då en sväng på Dollarstore och köpa en fisklina då :)

Jag har också en sån där magnet, Ser ut som en rund gummiplupp som det står Hama på.
Tar jag bort gummit så är det en magnet under som verkar vara limmad, Jag har inte försökt ta bort den ännu
men tänkte göra ett försök efter du provat :D

Återkom gärna med resultatet :)
Användarvisningsbild
av metalmania
Magnus308 skrev:
metalmania skrev:

/Martin

Jag har också en sån där magnet, Ser ut som en rund gummiplupp som det står Hama på.
Tar jag bort gummit så är det en magnet under som verkar vara limmad, Jag har inte försökt ta bort den ännu
men tänkte göra ett försök efter du provat :D

Återkom gärna med resultatet :)
Det ska jag göra. :)

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]