Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hamlog
Hej, gasfjädrarna för bakluckan på min 850 (1995) Sedan la bara av.
Värmeslag? Ere mkt bökigt att byta själv?
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
hade en 740 sedan förut, å där va d inga som helst problem att byta. Men du kan nog behöva nån hjälp person, för fjädrarna kan sitta i rätt saftigt om du har otur. gasfjädrarna hittar du lite över allt, bilteama, lr om du vill lägga ner lite extra pengar för samma funktion: bilia! :)

Sen har jag svårt att se att båda fjädrarna "bara la av" samtidigt, har du kollat se de inte bara lossnat lr dylikt?
av hamlog
Tnx svar, nej bägge sitter som gjutna så tror fortfarande på att gasen "kokat bort" i sommarvärmen.
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
hmm ok, tvivlar dock på d, men nått måste d väl va :P

Som sagt, be nån hålla upp luckan åt dig så d inte blir någe tryck på fjädrarna, sedan e d bara att inta en bekväm ställning me hammarn å knacka loss fästena! Låt lite 5-56 sjunka in först också kan va ett tips
av olman
Tyckte det var lätt att byta på min 855a. Köpte mina på biltema tror dom kostade runt 150 styck, Är nöjd med dom . Jobbet tog kanske en halvtimma .
av Uninium
Har inte gjort det själv fast det borde göras,men smidigast borde det vara att göra det innefrån kupén,fälla ner baksätet och från den vägen...
av hamlog
Jepp, det tror jag oxo. Väntar att det ska bli ett par gr. kallare!
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]