Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rhelgonet
Hej, kan någon hjälpa mig!? Jag försöker byta hjullager bak på min volvo xc90 jag har kommit så långt att lagret är loss men inte från drivaxeln. Jag trodde den bara skulle glida av men inte...:(, har provat med slägga osv. men inget funkar. Har någon gjort detta innan försökt byta hjullager bak på en volvo xc90? Har ni något tips, sitter som berget!

Tack på förhand!

Roger (gör bara svårighetsgrad 2 i Haynesboken :)
av rhelgonet
Hmm vet inte om mitt svar blev inskickat men jag har löst det. Jag bankade ut hela drivaxeln istället och åkte ner till bilverstaden. Där pressade de ut lagret med en hydralisk press, förmodligen en sån som de använder på Stena båtar ;). Blästrade spinsen på den gamla drivaxeln och köpte ett nytt lager. Lite trixigt men med mycket fett gick det bra att få på allt. Provar ni detta själv och lagret släpper inte vid några slag med slägga....så byt håll...banka ut hela drivaxeln...var faktiskt inte svårt och ta med den till bilverkstaden.

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]