Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70n D5 -02 fd taxi som gått 42 000 mil. Det sista har den börjat strula när man svänger vänster, då verkar det som antispinnet slår på för den svarar inte på gas men försvinner ganska omgående. detta kan ske några gånger när man åker men felmedelandet kommer inte upp i displayen dirrekt utan det tar ett tag och då står det typ ABS, STC ur funktion service erfodras. Jag har tittat på kablarna som går till framhjulen och även mätt upp givarna med multimeter, och det är gaska lika värde. Är det någon som varit ute för detta och kanske har ett tips på vad det kan vara?
och även kolla så centrumbulten är spänd på drivaxeln för är den lös så glider drivaxeln in vid sväng och abs sensorn kommer förlångt ifrån abs kransen och bilen börjar varna
Det stämmer, detta ljud hör jag också. Men bara när man svänger vänster. Glömde skriva detta, verkar som vi har exakt samma fel. Jag lämnade in bilen på service idag och dom skulle titta på detta också, om dom hade tid. Jag återkommer om jag får reda på felet.
Frugan har nu hämtat bilen för jag har haft förhinder. Verkstaden hade sagt att det var ett tandhjul som var felet och att detta nu var fixat. Mer fick jag inte ur henne för hon är kanske inte den mest intresserade av bilar förrutom att dom är bra att åka i. Troligtvis är det väl ringen som var sprucken som någon här innan tipsade om, vilken sida det var visste hon inte heller. Hoppas det löser sej med din bil också så vi kan fortsätta att åka i en bra bil.

Mmm, det är inte längre som med Volvo 24[…]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]