NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
cyberlelle skrev:
Idag så är även partikelfiltret till D2 motorn underhållsfritt.
...så även D3.
av larhol
Hej, andra inlägget.
Stänkskärmar till V50, är det vettigt eller ej. Samlar de snö/is-sörja under vintern.
Skyddar de verklingen mot vägsprut eller ???? Kostar inte mycket vid beställning av
ny bil.(ca 700:-) MVH LH
av jumu01
Har stänkskyddstillvalet på min nuvarande bil och kommer att ta det på den kommande också, tycker att 700 kr är en "skitsumma" om man plöjer ner 260 000 kr på en ny! :-)-)
Issörjan sammas speciellt på de främre men det är lätta att få bort en lite lätt "tåfjutt" och sörjan släpper. Då jag inte har kört utan vet jag inte hur de som är utan upplever det.
Senast redigerad av 1 jumu01, redigerad totalt 0 gånger.
av larhol
Okidoki jumi01,
Stänkskärmar får det bli, även om det förfular designen. Jag har också funderingar
angående Di-Tech behandling av bilen. Är detta bortkastade pengar eller ?????
(Ca: 3500:-) LH
av jumu01
Angående DITEC behandling av bilen så skall man ta reda på referenser på den DITEC anläggning man tänkt anlita, det finns de som fått ett dåligt resultat av denna lackförsegling som dom inte varit nöjda med.

Min S40 fick Ditec-behandling 1 mån efter att jag hämtade ut den, gjorde även PROTEC -Textilimpregnering vilket jag anser var den bästa med Ditec all vätska ligger och flyter ovanpå textilet bara att torka av man får den även på trummattan så smältsnön är bara att torka av, man slipper få en bil som suger i all fukt och luktar gammal källare. Lackbehandlingen är jag nöjd med som återupprepas var 18:e månad för en lägre penning.

När jag hämtar ut nästa nya bil så är det för mig givet att göra både Lackbehandling och Protec & Leather Guard.

Anläggningen jag anlitar ligger i Umeå.
nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

installera dragkrok

Du får fråga din lokala Volvohandlare.[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]