Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Det är ju samma förhållande som det varit med tidigare miljöbilar (så var det i allafall för några år sen) - man utgår från basmodellen vid bilförmånsberäkningen.
Så, nu var affären slutligen klar. Kan ju säga att det blev inte någon av de varianterna jag nämnde i trådstarten...
Jag har gått hela våren och ruvat på nyheter/info om MY12 och när väl bilarna gick att beställa så kunde jag f-n inte bestämma vilken jag skulle ha. Kör en 2,5FT idag och är supernöjd med den. Och när väl MY12-orna kom ut i hallarna så blev jag inte särskilt imponerad, samtidigt som leveranstiderna började dra iväg framåt hösten.

Slutsatsen blev: Jag vill ha en ny 2,5FT och levererad före semestern så som tänkt från början. Inledde för nån vecka sen jakte på en välspecad fabriksny 2,5FT MY11. Hittade en och får åka ett gäng mil, men det får bli en trevlig semestertripp.

Bilen då? Jo en:

V70II 2,5FT R-design MY11
Svart metallic
HGV-paket 2
Teknikpaket 1
Barnstolar + el. lås
Subwoofer
Parkeringsradar fram
Drag

Då bilen byggdes i mars och har ganska mycket utrustning som kanske inte är helt lätt att få betalt för så gick priset att diskutera en del. Funderar på att komplettera med Polestar, vi får se... 8)
Kul grattis! Ofta är ju första tanken alltid bäst.. ;)
Användarvisningsbild
av MartinS
KKR skrev:
Soulman skrev:Etanol är väl ingen idé eftersom skattesubventionen på förmånsvärdet försvinner vid årsskiftet.
Jo, men om det inte händer något drastiskt med etanolpriset så är det ju c:a 4:- billigare per mil.
Hur tänkte du då? 4kr per liter menar du väl?

/Martin
Nä, i maj låg det omkring 4:-/mil, då var skillnaden c:a 5 kr/liter mellan BF95 och E85.
Då måste ju din ta nästa ta lika mycket när du kör på E85 mot BF95???
Tjejens S40 tar ca:2dl mer med E85.

BF95: 14.20 drar 0.75=10.65kr/milen
E86: 9.71kr drar 0.92= 8.93kr/milen

Sparar 1.72kr/mil

Detta är pendling 6 mil och lite stadskörning

Finns inte en chans att vi skulle komma upp i 4kr/mil billigare.... ?:-/

Mvh
Per
Ok, jag överdrev lite, det blev "bara" 3.31/mil enligt dina förbrukningssiffror. Jag får skylla på att jag aldrig kört på BF95 i min nuvarande bil. Lägg märke till att min jämnförelse var då jag skrev, 4 maj, då kostade BF95 14.78 och E85 9.44. Skillnaden i bränslepris var 5.34.
Läste nu genom bilspecen igen och såg att den inte är specad med nyckelavstängning på passagerarairbagen.
Tur att vi sedan kort tid tillbaks slutat med bakåtvänd stol, men jag funderar på hur man resonerar när man inte väljer till detta. (kostnad ca 500 kr...) Speciellt då bilen var en lagerbil som i övrigt är välutrustad.
Miss kan man ju säga
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]