Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Den pipper ju om något kommer för nära och bilens hastighet under 15km/h.
Står den still och någon går förbi den, så piper den med,mest vid trafik ljus och övergång ställe inne i Stan..
Annars funkar den bra faktiskt..
Användarvisningsbild
av apersson850
När det är högt gräs i mitten på skogsvägar eller liknande, då stänger jag av pipsensorn. Annars tutar den inte i onödan, tycker jag.
Men det är klart, det huvudsakliga användningsområdet för min plastjeep är inte att stå vid övergångsställen i stan heller.
av Steff 99
Jag kör ofta i city och står vid trafikljus, , min p-censor fram har aldrig givit ljud ifrån sig...men den fungerar som den skall i övrigt.
Personligen tycker jag att p-censorer fram är en av de bästa options som finns..
av Steff 99
bupsen skrev:Fick leverans datum idag inte alls roligt v40 :evil:
Det är bara 12 veckor ! med tanke på oss som beställde i september 2010 och fick våra XC60 levererade i början av mars 2011, då kan man tycka att leverans tiden är liiiiite lång. :lol:
av perhall
P-sensorer fram ger en mycket bättre helhet än bara bak. T ex om man backar så ser ju framsensorerna på sidan fram. I ett trångt p-garage finns det rätt många håll man köra emot om man inte är försiktig, fram o bak-sensorer blir i princip heltäckande. Har heller nästan aldrig haft störande pipande fram.
PH
av riha
perhall skrev:P-sensorer fram ger en mycket bättre helhet än bara bak. T ex om man backar så ser ju framsensorerna på sidan fram. I ett trångt p-garage finns det rätt många håll man köra emot om man inte är försiktig, fram o bak-sensorer blir i princip heltäckande. Har heller nästan aldrig haft störande pipande fram.
PH
Sen när slutade folk att kunna parkera på egen hand?!
Ju fler hjälpmedel desto slappare blir folk i trafiken och att framföra bilen.
Användarvisningsbild
av Guligan
Parkeringssensor fram, kan det liknas vid en "budgetvariant" av City Safety?
Dvs att man får varningssignal vid t.ex. kökörning eller en korsning om framförvarande bil plötsligt bromsar in (och man får bromsa själv givetvis)
av Linqid
riha skrev:
perhall skrev:P-sensorer fram ger en mycket bättre helhet än bara bak. T ex om man backar så ser ju framsensorerna på sidan fram. I ett trångt p-garage finns det rätt många håll man köra emot om man inte är försiktig, fram o bak-sensorer blir i princip heltäckande. Har heller nästan aldrig haft störande pipande fram.
PH
Sen när slutade folk att kunna parkera på egen hand?!
Ju fler hjälpmedel desto slappare blir folk i trafiken och att framföra bilen.
Jag skulle bli hur glad som helst om det var så att folk kunde parkera på egen hand. Tyvärr är inte alltid så fallet när man pratar ex parkeringshus i city som ibland kan vara så trånga på vissa platser att man undrar om inte räknenissen som bestämde hur många p-platser det ska knös in skäms för sitt verk. Att det blir färre p-skador ju fler bilar som har sensorer borde inte vara någon högoddsare. Sen är ju det oerhört bekvämt, inte att förglömma... :wink:
Användarvisningsbild
av apersson850
Parkeringsvarnarna fram börjar ge hals när det är mindre än en meter fritt utrymme kvar, så nä, någon budgetvariant av City Safety är de inte. Har man inte redan saktat ner till krypfart är det så dags när de börjar pipa. För övrigt piper de inte om man inte kommit ner under 10 km/h.
Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]

PA12 Bränslerör

Hej Någon som vet vart man kan köpa br&[…]