Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo7001
Suger ur batteriet på ett dygn, Började med batteriet (inköpt i vintras) o ladda o testa med ett annat. Samma sak hände. Provade sen att dra ur säkring innebelysning + radio, men hjälpte inte. Och nu idag testade med multimeter den visade cirka 410 amp ( kan inget om el en mek kille mätte åt mig)bilen avstängd och drog säkring en för en o till sist även relä. Kollade alla motorhuv+Astolpe+bagage. Men inget större märkvärdigt hände. ska väl ligga på 0,-20 eller nått. Kan det vara startmotor eller generator eller ? Har ingen extra utrustning. Hjälp !
Senast redigerad av 1 volvo7001, redigerad totalt 0 gånger.
410 vaddå? Watt eller mA? Vill minnas att bilen drar ett par hundra mA ca 5 min efter att man öppnat dörren eller väckt bilen på annat sätt. När den stillat sig skall den ligga under 50 mA. Det verkar vara som om en av dina datorer inte går i powersave. Testat att ha bilen utan batteri i 2-3h?
d98josu skrev:410 vaddå? Watt eller mA? Vill minnas att bilen drar ett par hundra mA ca 5 min efter att man öppnat dörren eller väckt bilen på annat sätt. När den stillat sig skall den ligga under 50 mA. Det verkar vara som om en av dina datorer inte går i powersave. Testat att ha bilen utan batteri i 2-3h?
Den har stått tok död minst en natt med kablar på.
volvo7001 skrev:
d98josu skrev:410 vaddå? Watt eller mA? Vill minnas att bilen drar ett par hundra mA ca 5 min efter att man öppnat dörren eller väckt bilen på annat sätt. När den stillat sig skall den ligga under 50 mA. Det verkar vara som om en av dina datorer inte går i powersave. Testat att ha bilen utan batteri i 2-3h?
Den har stått tok död minst en natt med kablar på.
ok även nu tagit av minus så man vet att den klarar sig i ett par timmar
410 Ampere är skitmycket, då brinner nog kablarna. 410 milliAmpere (knappt en halv Ampere) låter som att en eller flera datorer inte går ner i standby. Bilen har minst 10-20 datorer och de vaknar upp av olika anledningar. Dörren öppnas, glapp i huvens lås, glapp i bakluckan. Har bilen larm? är den trimmad?
Inget extra alls på bilen eller trimmad. Den har larm. Bilmek killen sa samma sak att det var sjukt mycket. Snackade med bilmek 2 o han trodde det var genarator eller startmotor som stod o drar tjuvström.
410 amp är omöjligt, som ovanstående sa måste det va 410milliamp. Gör en ny mätning och se till så att bilen har gått i viloläge (rör inga dörrar etc. på ~10min).

/Martin
Laddinställningar i sensus

Har inte sett några laddningsinställnin[…]

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]