Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

hittade lite bilder i mobilen som kanske är värda att visa annars får ni blunda :) Min vanliga uppladdningssida för bilder ligger nere så det blev garaget som fick stå för den äran :lol:

dax att byta säkringscentral snart :lol:
Bild
har en obränd liggande som kommer flyttas över när intresse finnes

något slags hemmamek på kabeln till bensinmätaren :roll:
Bild

bytte vredet till lyset som tydligen var kortslutet och därför orsakade att varselljusen inte gick att slå av på radioläget samt en hel hög med andra udda elfel. Strömtjuvarna går till yttertempmätaren
Bild

"lagade" min högra elbackspegel som vägrade gå upp/ner. Det sitter bara en motor i varje spegel och för att skifta till upp/ner drar en elektromagnet och kopplar om dreven och min hade tappat stinget så med ett mindre avstånd mellan så fungerade den igen :)
Bild

"permanent" lagning :lol:
Bild
kan det inte lagas med silvertejp så är det riktigt trasigt eller hur hette det nu igen? :lol:

upptäckte att det växer i mitt handskfack också :roll:
Bild
Japp bensinmätaren funkar upp till 3/4 tank sen visar den lite som den själv behagar men så hög nivå i tanken är sällsynt :lol: Glapp i mätarhuset

Har testat och bytt spridare idag för att få den att sluta gå på tre cylindrar när den är varm. Den blev lite bättre men inte bra. Kompprov nästa :(
Användarvisningsbild
av päpplet
kompressionsprov utfört
Bild

resultatet, blev en viss skillnad med en skvätt olja i cylindrarna så jag antar att ringarna är slitna. Konstigt nog så var det inte den cylindern den missar på som hade sämst komp :roll:
Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
Jag kommer ALDRIG sluta kämpa för min älskling :wink: Orginalmotorn ska renoveras i vinter är det tänkt samt att motorutrymmet ska få en uppfräschning och framvagnsbalken bytas
Användarvisningsbild
av päpplet
stå? den går ju än :lol:

Får se om den går att få till utan borrning men annars blir det nya kolvar, ringar, lager, packningar, färg,
portning mm
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 75
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hehe.. semester = För mycket tid att tän[…]

Glappande hastighetsmätare och trippmäta[…]

Ja, var glad för att ha en fungerande AC i so[…]