Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker som sagt att det rinner extremt mycket kondensvatten från ac:n under min V70. Det blir en stor pöl överallt där jag ställer mej. Farsans V70n-07 blir inte alls så mycket kondensvatten ifrån. En annan grej jag tycker är lite lurig oxå är att när jag startar bilen och tex bara flyttar bilen några meter och stänger av o kliver ur så går kylarfläkten nån minut varje gång jag stängt av bilen. Ska det vara så??
Bromsarn skrev:Tycker som sagt att det rinner extremt mycket kondensvatten från ac:n under min V70. Det blir en stor pöl överallt där jag ställer mej. Farsans V70n-07 blir inte alls så mycket kondensvatten ifrån. ... Ska det vara så??
Det beror ju på hur mycket vattenånga som finns i luften vid varje givet tillfälle. Ju varmare det är destå mer fukt kan det finnas i luften med samma relativa luftfuktighet. Är dessutom den relativa luftfuktigheten högre, då blir det stora pölar under bilen.
Inte konstigt alls utan helt väntat.

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]