Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej ska renovera bromsarna i bak på 854 an, bultarna som håller oken på plats är ganska så rostskadade (bultskallen) och behöver nog bytas ut.

Är det Volvo original som gäller eller kan en järnhandlare bistå med dessa tro?
Senast redigerad av 2 jojjeblom, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Köper du skivorna på volvo brukar det ju ingå bultar har jag för mig. Lokalajärnhandlaren kan nog få fram liknande bultar, kan ju vara värt att höra vad volvo tar för dem också.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Rostiga bultar har Jag ingen erfarenhet av men därimot en aning rundade skallar till bromsok. Lösningen var att låna yrkeshylsor, då fick Jag loss bultarna.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Alfredo skrev:Rostiga bultar har Jag ingen erfarenhet av men därimot en aning rundade skallar till bromsok. Lösningen var att låna yrkeshylsor, då fick Jag loss bultarna.
Jodå bultarna är loss, ett par rediga smällar med handsläggan på skallen sen på med sexkantshylsa så viola loss.
Men nu behöver dom bytas ut då skallarna är redigt anfrätta, så ett ev skivbyte/handbromsfix i framtiden underlättas.
Hej igen.

Bromsrörsnipplarna på oken gick ej att lossa, dom bara smulades sönder, så jag fick klippa av rören precis ovan nippeln.

Dom gamla bromsoken ska bytas ut till nya.

Undrar nu vilken dimension dom nya nipplarna ska ha samt om lämplig koningssats (till humant pris) för detta jobb.

Tack på förhand :)
jojjeblom skrev:Hej igen.

Bromsrörsnipplarna på oken gick ej att lossa, dom bara smulades sönder, så jag fick klippa av rören precis ovan nippeln.

Dom gamla bromsoken ska bytas ut till nya.

Undrar nu vilken dimension dom nya nipplarna ska ha samt om lämplig koningssats (till humant pris) för detta jobb.

Tack på förhand :)
Kolla på Biltema.
Nästa elbil från Volvo?

Håller med, tycker designen ändå[…]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]