Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toffelhjälten
Jag kan reparera instrumenten.
Alla kända volvofel (vänder texten, srs-lampa (om det är instrumentet), rusande klocka, slocknande instrument,
heljuslampan alltid tänd, pixelfel i färddatorn, tankmätaren, hastighetsmätare + varvräknaren)
Går att skicka dom via post.

MVH / Reparatören
av Kojje
Bra att veta borde klistras :wink:
Passar på med en liten fråga är sugen på kromade mätarringar till mitt instrument i s60:in är det svårt att ta ner och få dit dom för en som är ganska van vid att skruva?
av buffonmk3
tjenare!

Min "info display" fladdrar, ibland övre raden och ibland hela, typ myrornas krig. men ibland funkar allt helt fel fritt (?!)
känns som det blir värre när motorn blir varm, kall bil = brukar inte vara några problem, men efter typ 3min så kan det fladdra.

det hela startade efter en jag körde ikapp med den bil på motorvägen och skulle se hur fort bilen gick, sedan blev det en ganska kraftig ner bromsning och blinkade av på en avfart, tror jag slog lite hårt i blinkers-spaken. sedan kollade jag ner och bokstäverna fladdrade jäklar på displayen. :|

kan jag ha skadat blinkers spaken? eller nått. :???:

eller är det bara en hämnd ifrån bilen för jag var över 220km/h sträcket? :roll:

och sist men inte minst, om du tror det är byte av display som gäller, hur mycket vill du ha för det?

bilen är en Volvo s60 D5 -02

Mvh Gustav
av buffonmk3
vart håller du till? bor i västra Götaland Alingsås. tänkte att det var onödigt att skicka med posten om du inte var för långt bort. dålig erfarenhet av posten...

Mvh Gustav
av Tartryffel
Kojje skrev:Bra att veta borde klistras :wink:
Passar på med en liten fråga är sugen på kromade mätarringar till mitt instrument i s60:in är det svårt att ta ner och få dit dom för en som är ganska van vid att skruva?
Borde raderas, snarare. Sist jag kollade så var inte det här nåt forum för gratis annonsering.
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag låser den här tråden nu.

Är det så att man vill sälja/utföra en tjänst så går det alldeles utmärkt att göra en annons i annonsdelen på forumet.

Om trådskaparen eller någon annan har synpunkter på detta eller undrar över något så går det alldeles utmärkt att kontakta mig via PM.

Trevlig helg.
/Ticken

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]