NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan på er!

Jag har tidigare mailat och frågat Polestar om det kommer någon trim till S40 -08 D5, och jag har fått lite olika svar och olika datum. Nu känner jag att hoppet börjar svika och att det inte kommer komma något trim alls, men att man inte vill säga det.. :???:

Vad tror ni, kommer det något trim överhuvudtaget och varför dröjer det? Eller satsar man bara på de nya volvomodellerna och "skiter" i de "gamla" årsmodellerna?

Ska jag trimma min D5 vill jag helst ha Polestar och de bibehållna garantierna detta medför. Ska man behöva bli tvungen att vända sig till någon annan leverantör av trim? :cry:

Mvh E.
Användarvisningsbild
av opA
dieseltorsk skrev:Ska jag trimma min D5 vill jag helst ha Polestar och de bibehållna garantierna detta medför. Ska man behöva bli tvungen att vända sig till någon annan leverantör av trim? :cry:
Eftersom din nybilsgaranti ändå har gått ut så spelar de ju ingen roll var du trimmar bilen längre.

Du får ju motorgaranti av BSR, Autotech m.m där du trimmar bilen..
opA skrev:
dieseltorsk skrev:Ska jag trimma min D5 vill jag helst ha Polestar och de bibehållna garantierna detta medför. Ska man behöva bli tvungen att vända sig till någon annan leverantör av trim? :cry:
Eftersom din nybilsgaranti ändå har gått ut så spelar de ju ingen roll var du trimmar bilen längre.

Du får ju motorgaranti av BSR, Autotech m.m där du trimmar bilen..
Att det inte skulle spela någon roll kan jag inte hålla med om. Att ha en tuning som är fullt supportad av Volvo och som man kan omregistrera bilen på och allting, är verkligen att föredra. Tycker jag.

Sist jag hörde med Polestar sade de våren 11. Men jag är skeptisk att det kommer överhuvud taget.
Hey E:-)

Jeg har just modtaget denne mail:

" Polestar kommer att lansera en optimering för V50 D5 2008-2010 inom ett par månader.

Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara. "

Og mon ikke S40 og V50 bliver klar samtidig :-)

Mvh. Anders
gaasedal skrev:Hey E:-)

Jeg har just modtaget denne mail:
[...]
Standardsvaret från Polestar vi har hört i ett par års tid nu.
Fick detta svar på min fråga om D3/D4/D5:

"Polestar håller på med utveckling av optimeringar till 2011 & 2012 års modeller. Det är en av anledningarna till att optimeringen för D5, lilla plattformen, blivit försenad. Vi har dock fått klart att vi kommer att kunna lansera den under försommaren.

När det gäller D4 så planerar vi att färdigställa en optimering för den också, dock har vi idag inga fastställda datum för lanseringen. Inga beslut tagna när det gäller optimering till D3.

Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara. "
idovee skrev:Schh.. hett från intranätpressen, lansering ser ut att ske vecka 33, det mesta andra är väl rätt så självförklarande:
http://imageshack.us/f/192/deeefem.png/

Lite synd på den lilla vridmomentsökningen för automaten, men jag tar vad jag får från polestar i det här läget, för jag hade helt klart gett upp hoppet!
Gott att se att det äntligen kommer. :-) Hade dock varit trevligt om optimeringen kommit innan sommaren...
Finns det någon uppgift på vad det kan komma att kosta?
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]