Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fullhd
hej hur demonterar man kondensor på s60 sitter de samma som på v70.
årsmodell vet ja inte. ska byta åt min chef i morrn.
borde vär va ungefär samma på 01-05 elle nått sånt
tacksam för snabbt svar
Användarvisningsbild
av helgonet1
fullhd skrev:hej hur demonterar man kondensor på s60 sitter de samma som på v70.
årsmodell vet ja inte. ska byta åt min chef i morrn.
borde vär va ungefär samma på 01-05 elle nått sånt
tacksam för snabbt svar
Lättaste är väl att ta bort stötfångaren för att komma åt paketet. Kondensorn sitter framför kylaren på S80 asså närmast stötfångaren då s a s, tror att det är samma på S60
Användarvisningsbild
av Funk
"MIn" AC-reparatör bytte kondensorn underifrån, med bilen på liften utan att lossa något annat än kondensorn och anslutningarna.

/Thomas
av philipf
Om ja inte mins helt fel så tar du den neråt. lossar de främre underkörnings skyddet samt anslutningar. fördel är att stå på en lyft så man ser ordenkligt vad man gör å har plats.
Användarvisningsbild
av MartinS
Den skall tas neråt men jag vet att flera kylfirmor föredrar att ta bort fronten också då man kommer åt bättre och risken för fel vid montering minskar.

/Martin
av s60t501
tas bort nedåt,som alla säger här,blir inte ett dugg bättre av att ta bort fronten...du kan inte montera den fel pga,att fronten sitter kvar,jag har själv bytt på min S60-01,upppallad på pallbockar...inga problem med det..
av Folka
Hur många timmar kan man räkna med man behöver lägga? Självklart förstår jag att det beror på hur händig man är (en del klarar aldrig ut det...), men för en "normalhändig" person?
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]