Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo hade avslagit min eftersom det inte var genomrost, men Upplands Motor hade skickat om den eftersom de också hört om att det skulle finnas goodwill på det. Får se vad som händer. Skulle inte förvåna mig om alla får ny dörr utom jag :P
Uno,

Gott att höra att Upplands Motor tar ett bra tag om detta. Jag har också hittat rost på min bil men känner inte att jag har så stora chanser att få det fixat av två anledningar:

1. Bilen är en -02:a

2. Det är inte så jättemycket rost. Jag har inte sett någon genomrostning utan det är mer en missfärgning.

Om Upplands Motor driver igenom din skada så ska jag åka dit och prata med dem om vad de tror om min bil också. Om det är en "Goodwill"-åtgärd så är det ju per definition inte den vanliga "rostskyddsgarantin" som appliceras så då kanske det finns en chans.

(Uno, du får gärna skicka ett PM med ett namn på den som handhar ditt ärende på Upplands Motor så jag kan prata med någon som är insatt i just detta ärende.)

Mvh
/Fred
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Volvos var lagom i styrka, köpte Kina greje[…]

Har bara hänt i Tyskland vad jag vet när[…]

Inte lätt för bilindustrin med dessa sna[…]