Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Förarn skrev:Stort tack för alla tips! Att sätesvärmen därbak försvinner kan jag definitivt leva med - jag har aldrig ens på värmen i förarstolen :) Påverkas förresten komforten i baksätet något av barnkuddarna?
En annan grej som dök upp... RTI:n - är det något att satsa på? Känns som att man lika gärna kan lägga sin iPhone vid 7"-skärmen och använda den istället....
Jag har för mig jag har läst att barnkuddarna gör sätena lite hårdare, och försämrar komforten till viss del. Hur mycket vågar jag inte svara på. Provsitta är väl det bästa! :)
av perhall
Komforten kan nog bli lite sämre med integrerade kuddar... det har slagit mig flera gånger att BMW med fällbart baksäte har markant sämre sittkomfort bak än utan, vet ej hur det är i senaste generationen.

Parkvarnare fram tillför mer än man tror. T ex så är den aktiv när du backar och kan då hindra att du kör på något fram (där den ju även ser en del på sidorna). Det blir en mycket mer komplett runtomgrej om du har den fram också. Dessutom är ju V60:n lite svår att ha överblick över fram inkl. fram på sidorna.

PH
av Förarn
Ytterligare tack! Ja, de där laminerade sidorutorna har ju en del talat sig varma om. Attans att man inte bara kan välja allt :)

Såvitt jag förstått så är Teknikpaket High Performance samma som High Performance Multimedia 7" samt Keyless. Eftersom det blir bra mycket billigare att bara välja High Performance 7" funderar man ju på nyttan med Keyless. Använder ni det?
Användarvisningsbild
av apersson850
Keyless är smidigt. Bara att ha nyckeln i fickan hela tiden. Eller i BH:n, som dottern sa när hon skulle köra iklädd bikini...
av Torslanda
Har Keyless och det kräver lite tillvänjning. Jag har tidigare dragit i handtaget för att kolla om bilen e låst å den nojjan kan jag ju glömma nu :) Gillar det skarpt hursomhelst!
av Förarn
Ok, då får det bli Teknikpaketet med Keyless då :) RTIn struntar vi nog i, använder GPS såpass sällan ändå. Däremot är det intressant om de där laminerade sidorutorna gör att det blir mindre vägljud...
Användarvisningsbild
av apersson850
Det råder det delade meningar om. Många som har det svär vid att det blir tystare. Glasexpertisen säger att det ger ingen mätbar skillnad.
av perhall
Det är ju rätt sällan man har möjlighet att jämföra exakt likadana bilar avseende däckstorlek, däckmodell, motor, utväxling, hur slitna listerna är, produktionsdatum, chassisättning etc. Därför är det svårt att tvärsäkert uttala sig om skillnaden med laminerade rutor.
Jag har haft en 540iAT med dubbelglas och breda 18" som var klart bullrigare än en sedan (båda e39) utan dubbelglas och med 16" som jag hade tidigare... t ex men som bekant bidrar både kombi o 18" till högre ljud. dock märktes det att vindbruset var lägre./PH
Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]

PA12 Bränslerör

Hej Någon som vet vart man kan köpa br&[…]