Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Mackansglt
Skulle behöva en fjärrkontroll till för mitt larm.
Har hiitat en till salu på Tradera se länk, http://www.tradera.com/Fjarrkontroll_ti ... n-48715463

Den ser precis likadann ut som min, enda skillnaden är att jag har
LOCK/UNLOCK på samma knapp den längst ut och den närmast nyckelringen är blank, står inget på den knappen.
Kommer denna fjär att funka på min bil?

mvh
av Mackansglt
Vågade inte köpa den på förra inlägget, var ju lite dåligt med svar.

Som sagt, fortsätter att leta efter en extra fjärr. Hittade två st på Ebay i england. Mejlade sälgarna, den ena frågade om jag hade högerstyrd bil,
han påstog att den bara passade på dessa. Den andra sa att hans var en
amerika modell fast den såg precis ut som min.

Kommentarer från ngn expert.
av Psyko
Du måste köpa en fjärr för Svensk marknad till att börja med.
En USA fjärr har inte samma frekvens som en Svensk så en sådan kommer du aldrig få att funka i bilen.

Varför inte köpa en ny i Volvobutiken direkt istället, onödigt att ev köpa något som inte ens komer funka i bilen.
av 69kungen
har du kållat bliskroten jag lyckades hitta en till min föra bil där
av wesse
Min dosa sprack sönder. Går ej att köpa enbart höljet som reservdel på Volvo.
Över 800 spänn för ny dosa + att bilen måste in för omkodning kanske 800 till.
Näe, jag tror skroten blir ett bra alternativ. Eller lite plastc padding och lappa ihop den gamla.

/Jag rullar vidare
Om du har ett VG II larm kan du använda fjärren till cargards larm (den med 4 knappar) kostar ca350:- ny.
(det är CSD cargard som utvecklat VGII larmet)
Kodas in genom att du sätter dej i bilen med avstängt larm slår på och av tändningen i jämn takt (på en sek av en sek ca) 5:e gången låter du tändn vara kvar påslagen, då ska larmdioden blinka fort, då trycker du på fjärren som ska kodas in, håll tills dioden "hickar till" i blinkningen,( har du fler fjärrar ska du fortsätta med dom en och en nu).
slå av tändn , klar!.
Tjenixen
Jag testade att göra som " blådåren " sa när det gäller att koda om dosan, men det funkar inte för mig. Larm dioden blinkar som fasen men den " hickar " inte till efter ett tag när jag hållt in knappen på dosan. Det är nya batterin i dosan så det är inte det som är felet heller. Kan tillägga att jag köpt larmet beggat, men det funkade fint innan batteriet laddade ur. Nu är larmet stendöd. Hade velat få igång det innan semestern när vi ska ut och åka.
Det enda jag kan komma på som hänt, mer än att batteriet har laddat ur, är att när jag bytte batterin i dosan så var den lilla gummipackningen / oringen som sitter i batteri-lucks-locket trasig så den togs bort. Men det är väl bara en tätning?'
Mvh
Pelle
Om du kommer in i programmeringsläget ( det blinkar fort i dioden) , men fjärren blir inte "tagen"av larmet så faller iaf mina misstankar på fjärren !.
Du får knalla in till en välsorterad radiohandlare och kolla om dom har möjlighet att testa om fjärren öht sänder.
Låter det nåt om fjärren ??, cargards surrar/fräser när man trycker, volvons klickar lite.
240 startar inte

Sitter inget bränslefilter på förg[…]

Kanske funkar? https://www.youtube.com/wa[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]

Jag har endast problem med backväxel när[…]