NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvos60t5
hej

jag ber om ursäkt om det finns redan en liknande tråd men min fråga är hur pass bra är v part.se skivorna? och mekonomens? är dem lika som orginal? eller finns det flera ställe som är mkt likt orginal eller lika bra som orginal?
av whoppi
volvos60t5 skrev:hej

jag ber om ursäkt om det finns redan en liknande tråd men min fråga är hur pass bra är v part.se skivorna? och mekonomens? är dem lika som orginal? eller finns det flera ställe som är mkt likt orginal eller lika bra som orginal?
Jag köpte på biltema för 399:-/st, beläggen köpte jag på volvo för annars kan det gnissla o leva.

Tittade även på tyska skivor, zimmermann. ser riktigt bra ut. och har en rost-motverkande "färg" över sig. Tror dock de var dubbelt så dyra som biltema.
av volvos60t5
joo men vilka hemsidor kan man köpa det är 16.5 fram det är en d5 jag ser att det finns inte så mkt företag som har sånna skvior och klossar.

volvos orginal klossar är det ATE?
av volvos60t5
hej igen fick inga svar skulle nån kunna hjälpa mig vad tycker ni mekonomens klossar o skivor? och vad tycker ni autoexpertens klossar o skivor? samt biltemas? vad tycker ni om v-parts skivor och klossar? lite hjälp skulle upsskatas :)
av volvos60t5
hej igen

ursäkta mig om det blir som att jag pumpar tråden men måste ställa en fråga jag har en 16 tums fälgar, då är min fråga vad ska jag ha för tums skivor fram bilia säger 16.5 tums fram och autoexperten säger 16 tums fram eftersom du har 16 tums fälgar säger dom jag blir lite upprörd vet ni nåt vad jag ska ha för tums?
Användarvisningsbild
av hollan
volvos60t5 skrev:hej igen

ursäkta mig om det blir som att jag pumpar tråden men måste ställa en fråga jag har en 16 tums fälgar, då är min fråga vad ska jag ha för tums skivor fram bilia säger 16.5 tums fram och autoexperten säger 16 tums fram eftersom du har 16 tums fälgar säger dom jag blir lite upprörd vet ni nåt vad jag ska ha för tums?

den är inte lätt och svara på eftersom du inte har skrivit vad du har för bil s40n -07 säger inte mej mycke eftersom det är motorn som avgör vad du har för storlek på bromsarna
av LasseRe
Om du har en D5 så tror jag du har ventilerade 16,5 fram och 16 bak. Föreslår att du t ex går in på Mekonomens hemsida och slår in ditt regnummer och så väljer reservdelar, broms, så får du upp en lista över skivor och belägg som passar din bil. Tror de är jämförbara i kvalitet med orginaldelar, men lite billigare. Sen tror jag du kan behöva specialverktyg för att byta skivorna.
av volvos60t5
där får jag fram skivor som står så här bromsksivor 16-17 tums sen igneting annat är det bara mekonomen som har bra som orginal?

skriver i fel tråd men kränkninghammarstag var borde man köpa sånna ifrån till min s40N?

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]