Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Hej, på min 855 fattas högtarna i bakre stolparna, eftersom det är så smala hål där undrar Jag om det ska vara diskanthögtalare, dom främre i instrumentpanelen var trasiga men där hittade ett par diskanter som passade precis.
av Linkus
om det är de stolparna som är i skuffen typ så är det diskanter som sitter där :) det är det i alla fall i min 855.

//Linkus
Användarvisningsbild
av Alfredo
Linkus skrev:om det är de stolparna som är i skuffen typ så är det diskanter som sitter där :) det är det i alla fall i min 855.

//Linkus
Du förstod rätt, ska skaffa ett par med diskanter dit, Kanske från biltema?
Tack ska Du ha
av *pettson*
lättare att passera en skrot och montera ur diskanterna, då passar både fästen och kontakter till befintligt kablage. Brukar inte kosta mer än nån hundring.
Användarvisningsbild
av Alfredo
*pettson* skrev:lättare att passera en skrot och montera ur diskanterna, då passar både fästen och kontakter till befintligt kablage. Brukar inte kosta mer än nån hundring.
Vist. Men det finns inga skrotade 850 här, säkert 20 mil till närmaste vilket Jag inte tänkte på när jag skaffade bilen.
av MartinAberg
Bumpar tråden "lite" och ställer en följdfråga, gäller visserligen en V70 (-98) men det är ju nästan samma sak.
Vad jag har förstått så är högtalarna i D-stolparna de lättaste att lossa och montera, men jag kan inte lista ut hur de ska sitta.
Känns som det är för lite utrymme för clipsen typ.
Någon som har bild på hur det ser ut för Haynes-boken kunde inte hjälpa mig något vidare...
Användarvisningsbild
av Nexus
Då lägger jag bilder här då

Monterad:
Bild

Innan montering ( o b s De röda "kilarna" ska vara i utdraget läge)
Bild

Flärparna som är inringade ska vara innanför plåt öppningen vid baklyset. Men man trär i högtalaren uppifrån först. Bara visade hur de ska sitta där nere när högtalaren ska låsas fast med de röda kilarna.
Bild
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]