- tis 05 jul 2011, 14:53
Hej, jag skulle gärna vilja få råd i vad som kan vara fel i en B230FK -96 som har svårigheter att starta, särskilt vid fukt. Hackig gång vid starten om den går igång - efter ett tag när den blir varm så går den bättre och bättre. Felkod tändning 3 1 1 d v dålig kontakt med hastighetsmätaren. Men efter nollställing återkom inte koden. Problem kvarstår. Jag har bytt tändkablar, fördelare och fördelarlock, testat byta tändspole och tändmodul men problemet kvarstår. Jag har också bytt tändlägesavkännare ovanför svänghjulet. Jag skall pröva med nya tändstift också men tror inte på att det kan vara fel. Jag uppfattar det som det är tändningen utifrån hur motorn beter sig före att det är något bränslerelaterat i förhållande till andra motorer ff a vad som kan hända vid fukt i trasigt fördelarlock. Precis så beter sig motorn när den går igång - efter någon minut så börjar den gå rent.
Jag har sökt i forumet men finner inget problem som verkar likna. Kanske är jag dålig bara på och tolka de svar och frågor som finns.
Någon som har ett tips i den fortsatta felsökningen? Jag tar tacksamt emot alla tips!
Jag har sökt i forumet men finner inget problem som verkar likna. Kanske är jag dålig bara på och tolka de svar och frågor som finns.
Någon som har ett tips i den fortsatta felsökningen? Jag tar tacksamt emot alla tips!
- By LOB