- tis 05 jul 2011, 11:13
Men om beläggen skulle vara lite lite skeva från början så de inte tar på hela skivan så borde ju det problemet rätta till sig när de slipat ner sig lite... Såg ju även att det var lite så på skivorna fram på insidan om kanske inte lika mycket men får se om jag ska plocka isär på ena sidan fram och inspektera lite närmare. Förstöra 4 nya skivor har jag fan inte råd med.
BM skrev:Hej Jonnybcool.Okey. Ja nu har bilen varit parkerad i garaget sen i lördags för att jag väntar på delar till fjäderbenet fram men ska plocka ihop den ikväll så då ska jag ut och köra lite hårda inbromsningar får vi se.
Jag har nyligen bytt skivor och klossar bak på min V70N -01. Jag har också lagt märke till att beläggen i bak bara verkar ta på halva skivan. Jag tycker dock att "ytan som inte används" blir mindre och mindre ju mer jag kör. Har gjort några rediga inbromsningar också vilket också verkar ha hjälpt.
/BM
Men om beläggen skulle vara lite lite skeva från början så de inte tar på hela skivan så borde ju det problemet rätta till sig när de slipat ner sig lite... Såg ju även att det var lite så på skivorna fram på insidan om kanske inte lika mycket men får se om jag ska plocka isär på ena sidan fram och inspektera lite närmare. Förstöra 4 nya skivor har jag fan inte råd med.
Senast redigerad av 1 Jonnybcool, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo V70 D4 Vea Sport Aut 2015
Besök gärna V70IIOWNERS på facebook och instagram för alla som åker V70/XC70II 2008-2016
Besök gärna V70IIOWNERS på facebook och instagram för alla som åker V70/XC70II 2008-2016

- By Lelleprinter