Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Linden
Hejsan! :)

Tänkte vända mig till en solfirmsinstallatör nu i veckan men kom plötsligt på en sak.. Det sitter ju radio mottagning i bakrutorna samt fjärrstyrning till Larmet på V70..
Kommer dessa att påverkas när filmen är på plats? :shock: Misstänker att flera här har installerat solfilm.

Om det bara är AM mottagning i rutorna kommer jag nog knappast att störas av det men räckvidden för nyckeln kvarstår..
av Noodles
Är det inte larmet som sitter i bakrutorna, nå glasskross eller liknande?
Antennen sitter väl i kofångarern bak?

Och sitter inte fjärr-mottagaren i framrutan? :)

Inga problem med nåt av de saker efter solfilmsmontering här!
Användarvisningsbild
av andjan
kofångarern ? ;)
av Jesper
För mig fungerar det utmärkt... Har iofs en Blaupunkt London(årsmodell 96-97).

Använder mig av Volvos originalradioantenn som sitter i sidorutna bak(V70N 2.4T -00). Jag var tvungen att eftermontera antennförstärkaren då bilen beställdes utan radio, så jag är säker på att antennen sitter i rutan.

Mvh
av volvis
Antenn till radion, två st en i rutan och en i stötfångaren bak.
Mottagern för larmet sittre i backspegeln.
Borde inte påverka ett dugg!
Användarvisningsbild
av CarMan
det påverkar normalt inte, men det är inte helt ovanligt att trådarna på rutan skadas när dom skär filmen & efter ett tag så ergar dom av i "såret" = rutbyte
av zenobia
CarMan skrev:det påverkar normalt inte, men det är inte helt ovanligt att trådarna på rutan skadas när dom skär filmen & efter ett tag så ergar dom av i "såret" = rutbyte
En seriös solfilmsläggare har väl ändå mallar och skär ut filmen innan den monteras?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Beror väl på vad det är för pigment i filmen, är det metallpartiklar kan det försämra mottagningen.
av zenobia
Jag har klara störningar på RTI:n på min S80. GPS-antennen sitter än så länge i hattyllan.
Användarvisningsbild
av Linden
Ahh, bra tips Carman! :).. Ska fråga hur lustigt det än låter så har en bil på parkeringen (V70) fått solfilm i rutorna från just samma firma (logotypen) Så ska höra o kika lite på den bilen när jag kan få fatt på ägaren så.. ;)

Jag monterade backvarnare på bilen och då var det en dosa kopplad till antennen på stötfångaren dosan var märkt FM... Så borde väl vara AM i rutorna då?! tycker jag verkar logiskt?! =)

Idag fick Volvon lite uppmärksamhet. Best&aum[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]

Menar du att när du losar klippset får […]