Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken väljer ni mellan dessa två om båda kostar lika mycket?

Begagnad V70 T6 - 2011
33
67%
Fabriksny V70 T5 - 2012
16
33%
Användarvisningsbild
av AndersP
ZDesign skrev:Är det nån viktig fråga jag behöver ta upp med säljaren imorgon?
Vad kan du släppa den för ?
:-O)
Användarvisningsbild
av na96gen
Ta T6an så klart, var riktigt sugen på den där bilen jag med, men snåla ur lite samt kan inte vara utan Dynamic stolarna som inte satt i den där bilen med rött skinn.. ;-)
Lycka till. Uppgraderade T6an är en grym motor.
De har haft bilen ett par månader så 370-375 borde det gå att få den för.
Användarvisningsbild
av kave
Kör på t6, awd som standard, behöver man säga mer? Mycket roligare att köra än en effektstinn fwd bil.
Anledningen till att det inte finns så många T6 ute är väl att man inte säljer särskilt många.
Försök få med Vinterhjul, lastgaller, fjärrkontroll till värmaren etc istället för att pruta på priset.

Dessutom se jag att bilen har bränslevärmare så fördelen med en D5 är ju borta i detta fall.

Köp
av ZDesign
Jag ringde säljaren imorse, sa att värdet ligger runt 365k för den bilen & att dom haft den inne länge. Han sa att dom kunde släppa den för 379k, efter att han pratat med sin kollega. Hade förväntat mig mer än bara 10000kr! Det lät på säljaren som om dom inte brydde sig om dom fick den såld eller inte. Kanske är det lättare att diskutera priset när man är på plats vad vet jag, brukar inte byta bil så ofta.
av perhall
De vill nog sälja den. Samtidigt är ju bilen rätt mycket billigare än en ny och har ändå "nya motorn". Många blåterförsäljare har rätt taskiga marginaler och om de får 5000 mer för varje beg.bil blir det rätt mycket pengar... det händer mig ofta att jag ska köpa något och laddar upp för en ordentlig prutning (som du gör...), sen blir man så sugen så man går med på det lite högre priset ändå.../PH
T6 Helt klart!

Pruta i telefon är värdelöst anser jag.. Om jag var säljare skulle jag inte pruta på telefonen alls om vederbörande inte ens varit och tittat på bilen i fråga..
Användarvisningsbild
av na96gen
Bilen är köpt från Volvo i Gbg, frågan är om de har så mycket marginal efter dim prut på 10' och frakt rekond etc. Den är ju verligen fullmatad så 379 är imte fel tycker jag.
av ZDesign
Ska försöka ta mig dit i helgen om jag får tid, får se hur det går... Som sagt synd att det inte finns flera begagnade ute. Tycker det är synd att 2.5t utgått, den motorn är riktigt bra som alternativ och för 380' skulle man få den nya modellen.

Problemet med mig är att jag aldrig kan bestämma mig, jag grubblar alltid för mycket :( . Samtidigt är det inte frågan om vilken sorts mjölk man ska köpa om ni förstår mig rätt. Man vill inte behöva ångra sitt köp när man lägger ut den summan.
av perhall
Gamla T5 är ju ganska sofistikerad och har ett brett register, men törstig och med världens segaste gasrespons så visst var det en bra komfortmotor, men jag tycker nog att den har gjort sitt om det inte går att utveckla den mycket mer. Med aut o AWD skulle den lätt dra mer än en T6.../PH

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]