NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, Jag skall köpa mig en volvo s40 eller en c30. Volvon är årsmodellen 2006 och har ljudsystemet Preformance. Men undrar om det går att upgradera till High preformance kanske till och med Premium. Och om man kan detta vart gör man det och vad skulle det kosta? Tack för svar i förhand.
Vill minnas att det är ganska kört om man har performance stereon eller att det blev svindyrt så det är bättre köpa en bil som redan har HP/PS-stereon. Ska man ha full premium sound så ska ju en centerhögtalare till och då blir den en ny instrumentbräda.
Förstärkaren är ju bara på 20w i P-stereon så den måste bytas (om det går) om man sätter andra högtalare.

Jag skulle leta en bil som har HP eller högre om ljudet är viktigt för dig.

Mvh
Per
Okej tack för svaret. Ljudet är faktiskt rätt viktigt. Svårt och hitta en bil i den prisklassen som HP. Nästan inga volvo s40 som har de mellan 06-08, tyvärr. Kanske man kan köpa andra hötalare bara :S Ett par riktigt bra altså. :S
Jo, det kan du nog men du har endast 20W att spela med och det tror jag inte räcker så långt men nog blir det nog bättre med andra högtalare. Vad får den kosta och vad för annan utrustning är ett krav? Färg, motor, vxl m.m?

Mvh
Per
Jag har P stereon (4st högtalare). Men skaffa mig de diskanterna som är till HP stereon och vilken jäkla skillnad det blev på ljud, jag blev hel nöjd. Självklart inte lika bra som HP, men en STOR förbättring! Är nu alltså 8st högtalare!
sengen skrev:Tack för svaren, Men i preformance ljud anläggningen finns det inte diskanter där eller vadå? Mvh

Tror det kom diskanter till dom typ -10 års modell eller liknande. Men alla kablar var fördraget på min (-04) så det var lätt att installera!
Oj så sent, Tack för svaret. Men jag har funderat och skall nog köpa en Volvo C30 r-design istället en vit. "Vilket min kompis med har" Men du verkar bil kunig. Och jag undrar vet du något ställe som stylar bilar gärna en hemsida eller om du har idér vad man kan göra med bilen t.ex. stripa den eller något snyggt. Anledningen att ja skall kanske köpa vit för de finns en hyfsat i pris nämligen. Tack för svar
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]