Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stänkarn
Hej!

Jag har bytt spjäll men efter 500-600 mil börjar ets lampan lysa igen, Jag fick ett nytt spjäll på då det misstänktes att det var orsaken. Dock har jag nu satt dit de nya men ets lampan lyser fortfarande, dock slocknade motorlampan.

Vad kan det vara för fel nu då? mjukvara?
av 2444ever
Du har skrivit i några trådar om samma problem?
Är det fortfarande det här gasspjället från atech2 som sitter i eller är det ytterligare ett nytt?
I en annan tråd om detta bad jag dig att posta svaret från atech2-supporten, hade varit intressant att se vad dom säger (har själv problem med gasspjället).
Har du följt deras anvisningar till punkt och pricka när du hade satte i spjällhuset?

Här är en tråd om problem med kablage: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 37#p536337
av stänkarn
precis så är de ju. Bara ets lampan lyser nu men ibland har ju motorlampan tänds oxå efter några hundra mil.
Ska se om jag kan läsa ut felkoder igen... gör ju knappt annat än det hela tiden nu :D
av stänkarn
Ikväll tändes av motorlampan igen. Ska försöka läsa av den på fredag men antar att det är samma felkoder som jag haft hela tiden. Se nedan

644A Omställningsventil kamaxel, felaktig signal, intermittent
4050 Bränslenivågivare, felaktig signal, intermittent
9190 Gasspjällstyrenhet, Felaktig funktion, intermittent
903C Gasspjällstyrenhet, Felaktig funktion, intermittent
903F Gasspjällstyrenhet, Felaktig funktion, intermittent
91F0 Gasspjällstyrenhet, Felaktig funktion, intermittent
280A Främre lambdasond, orimlig signal.
nu har jag läst av felkoder och följande är tända
9150- gaspjällstyenhet, felaktig funktion- återkommande
280A- främre lambdasond orimlig signal-intermitted- ej återkommande

Någon som har ide vad det kan vara? gaspedalen?
Bromsrör höger fram

Är nipplarna avsedda för enkel eller dub[…]

Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]