- sön 06 aug 2006, 18:19
Jag får fylla på ca en liter vatten per 50 mil, kunde i början inte se någon färgförändring på avgaserna men nu kommer det en vit puff när man startar den på morgonen och när den är varm så är allt som det ska, så min slutledningsförmåga sa mig att förmodligen har jag en dålig topp-packning och följaktligen rinner det in små mängder med vatten i motorn när bilen är kall och när jag då sen startar den så ser det ju inte så roligt ut.
Jag har tidigare använt motorsvets i bilar som konstant rykt vitt pga trasig topp-packning och dessa har blivit som nya.
Provade även det på min 855 och har snart kört en vecka med det och det är bättre men inte helt bra, så nästa fråga, varför ryker den lite vitt iaf när man startar den? Kan det läcka på något annat ställe så det kommer in i förbränningen...
Jag har tidigare använt motorsvets i bilar som konstant rykt vitt pga trasig topp-packning och dessa har blivit som nya.
Provade även det på min 855 och har snart kört en vecka med det och det är bättre men inte helt bra, så nästa fråga, varför ryker den lite vitt iaf när man startar den? Kan det läcka på något annat ställe så det kommer in i förbränningen...