- lör 02 jul 2011, 18:41
BSR tänker jag på.
thole64 skrev:Fast hur ställer sig Volvo till detta i form av garantier, service etc?Mrmuscle skrev:Varför skulle inte polestar komma med trim till t3! Tror jag lätt, de kan tjäna lätta pengar där. Volvo har sin t4 f nu som de som köper t4 väljer! Polestar kommer nog komma med t3 trim snart.För att Polestar är beroende av samarbetet med Volvo och för att få fortsätta vara "hovleverantör" där. Så länge Volvo säljer T4:an så vore det konstigt om det vore OK att för en mindre summa än vad Volvo lägger på för T4 ge T3:an prestanda lika med eller över T4:ans.
När jag pratade med Polestar om T3-trim i april-maj så hade man inga som helst planer för det. Man hade för många projekt att göra och för lite folk att göra dem med sa man.
När Volvo väl stryker T4 ur programmet tror jag inte det dröjer så länge dock ;)
Till sist, som kuriosa: BSR erbjuder trimsats till både T3 och T4, och båda hamnar då på identiska egenskaper. Samma mjukvaruparametrar och samma hårdvara (motor) blir ju en rätt enkel slutsats där ;)
BSR tänker jag på.