Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

med Android måste du ofta aktivera telefonens synlighet. det gör du i blåtandsinställningarna.

sedan skall det gå att para ihop enheterna.
nille85 skrev:har en android lur
borde ja inte få upp en enhet när jag slår på blåtanden?
såg att koden jag skulle använda var 1234
koden for ELM 327 enheten er vel 6789 ?

Du burde vel få opp enheten ja. Om ikke du prøver å søke etter den da?
Racetwin2 skrev:med Android måste du ofta aktivera telefonens synlighet. det gör du i blåtandsinställningarna.

sedan skall det gå att para ihop enheterna.
Om man parar ihop från telefonen (det normala) behöver man inte sätta att den skall vara synlig, om jag har rätt för mig.
Generellt brukar det vara så här med enheter, i detta fallet ELM327:
1. sätt ELM327 i "parningsmode", de flesta enheter är inte i detta läge bara för att BT är igång.
2. "sök enheter" med telefonen, telefonen behöver inte vara synlig vad jag vet
3. När ELM327 hittats av telefonen skall det finnas något menyval "para ihop"
Med reservation för lite fredagströtthet
Försöker förgäves hitta Garmin Mechanic på Android Market. Någon som vet varför den inte finns där? Dyker upp när man googlar via webben, men lyckas inte ladda ned den vägen.

/awwd
Om den inte syns i market brukar det väl vara att den inte finns för din telefon eller android-version, har för mig att market känner av det där.
När jag går in i App Market via datorn så får jag ett kryptiskt meddelande om att appen inte "är tillgänglig för mitt land". Kan det vara så att de av någon anledningen inte vill att den installeras i Svenska mobiler? EcoRoute HD verkar ju vara försvunnen från Garmins svenska sida.

/awwd
gå in på garmin app store. Spara ned den och för över till telefonen. Den skall själv känna av och installera det. Funkade för mig.
Alla länkar (till Garmin Mechanic) jag hittar leder till "Android Market". För att kunna ladda ner till datorn därifrån behövs ett konto som aktiveras från mobilen och där får jag som sagt till svar "att den inte finns för mitt land".

När jag kör "Android Market" via mobilen så hittar jag tre Garmin "appar", men inte Mechanic.

Någon som har den nedladdade filen att maila över?

/awwd
AWWD skrev:Alla länkar (till Garmin Mechanic) jag hittar leder till "Android Market". För att kunna ladda ner till datorn därifrån behövs ett konto som aktiveras från mobilen och där får jag som sagt till svar "att den inte finns för mitt land".

När jag kör "Android Market" via mobilen så hittar jag tre Garmin "appar", men inte Mechanic.

Någon som har den nedladdade filen att maila över?

/awwd
Hittade den här länken, men det är ver 1.0 istället för 1.1 som finns på market

http://www.4shared.com/file/88EVIGmb/Ga ... c_v10.html
Lyckades till slut få in Garmin Mechanic v1.1 via "manuell nedladdning" till PC'n, flytt till telefonens SD-kort och installation via en separat "app installer".

Det var dock en engelsk version, har ni som fått ned appen via Android Market en svensk version?

/awwd
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Menar du verkligen bokstavligt talat en meter fram[…]

Någon som har en aning om varför den g&[…]

USB uttag

Tack för hjälpen. Bra tips. På kje[…]

Jag har kladdat på Hammerite smooth silver p[…]