Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Svängbulten
Hej! har en Volvo 245 som har något jordfel (antar jag) När jag vrider på tändningen så surrar det bakom knappen till varnings blinkersen. När jag drog ut kontakten så blev det tyst, men då slutar blinkersen att funka..
går det på samma jordkabel ? har ej haft tid att kolla noga, skruva ut hela inredningen så var det dags för ett akut jobb.
Men vore tacksam för snabba svar
Är förresten en 79a med b21a....
av Svängbulten
bränner även säkringen nr 13, som går till lampan som varnar att den inte laddar, vilket den inte gör tydligen, men det ska väl inte ha med jordfelet vid jordkabeln som går från blinkersspaken till Varningsblinkersen ? är ju även tankmätaren osv som sitter på samma säkring. ska sitta en 16amp säkring, men när jag tog bort den så satt det en 25 amp
av Svängbulten
Antar att det är blinkers relät som farit, kände på det idag och vred på tändningen det lät från det hela tiden och var som att de är jordfel i relät, för de kändes som att strömmen studsa överallt inne i det, och på 31ans anslutning hade det ärjat! kan det vara så att det är trasigt ?
av Svängbulten
Efter lite svärande och funderande efter att ha gått igenom hela elsystemet efter kabelbrott mm så misstänker jag starkt knappen till varningsblinkersen, är ju ett motstånd i den om ja minns rätt, för när ja spruta elektronik rengöring i blinkers relät så började blinkers bak blinka, men dom blinka fort och fram var det svart! men, ska kolla dom jordpunkterna en gång till fram..
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Försök få tag på en ersättare på skroten eller hör på Volvo vad dom tar för en ny först.

Mvh GK
av Svängbulten
Hej! var äntligen igår och köpte ett nytt blinkersrelä samt 2 generator remmar när ena gått sönder, och kom undan med endast 150 kr för allt och en wunderbaum :P
på mekonmen skulle dom ha 158 för 2 remmar och blinkersrelät kostade 448 på bds.... Men, varnings blinkersen funkar inte, men vanliga blinkersen funkar både fram och bak. vad kan det vara för fel ? bytt till en annan knapp, men inget resultat :(
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du får fatta din multimeter och se var strömmen försvinner.

Mvh GK
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]