Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Beson
Köpte en 245-82 i går och den har en massa borrade hål i sparklådorna, upp mot dörrarna till. Ser ut att ha suttit en skyddslist där? Plast? Kan inte minnas att jag sett det på dessa årsmodeller? Men jag kan ju ha fel...
av Amarace
Sitter på alla 240 från och med årsmodell 81 (260 hade en annan variant ända från 1975).

Är rätt ofta borttagen.
Användarvisningsbild
av Hygglo
"rätt ofta borttagen" Vad är lämpligast att täcka hålen med?
Jag har åxå hål efter att mina lister är borttagna. Idag har jag ear hörselpluttar i hålen för att inte få in onödigt mycket vatten.

Biltema säljer 10mm karossgummipluttar men dom är för stora för hålen. Och att borra upp dom känns fel..
Svetsa igen dom vill jag inte heller göra då jag har fått för mig att svetsad plåt rostar f-n så mkt lättare..
Tipps?

(ursäkta trådkapningen)
av Beson
Amarace skrev:Sitter på alla 240 från och med årsmodell 81 (260 hade en annan variant ända från 1975).

Är rätt ofta borttagen.
Ok, tack! Hmm...kollade just på reservdelsbilen, 81:a, och där fanns inga hål så de är väl igenspacklade eller nått då...
av Amarace
Beson skrev:
Amarace skrev:Sitter på alla 240 från och med årsmodell 81 (260 hade en annan variant ända från 1975).

Är rätt ofta borttagen.
Ok, tack! Hmm...kollade just på reservdelsbilen, 81:a, och där fanns inga hål så de är väl igenspacklade eller nått då...
Eller så är sparklådorna bytt nån gång.
av Beson
Amarace skrev:
Beson skrev:

Är rätt ofta borttagen.
Eller så är sparklådorna bytt nån gång.
Ja så kan de ju va, tänkte inte på de...
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]