Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Roxen
Hej!
Jag har problem med larmet på bilen, larmsystemfel och jag har haft en massa fellarm. När jag servade bilen senast så felsökte de och som första åtgärd skall larmsirenen bytas. Jag tänkte prova att själv montera ned vinrutetorkarna samt plasten under. Är det någon som vet exakt hur man går tillväga för att komma åt larmsirenen.
Gilen är en s80n my-07.

Tack på förhand
Lasse Rox
av Desmodue
Ingen aning tyvärr MEN min förra bil var en Saab 9-5 och det var ju jämt fel på de bilarna och en sak var larmet.
Lösningen var att byta batteri i larmenheten, jag beställde batterier från Speedparts och tjänade någon tusenlapp.
av Roxen
Desmodue skrev:Ingen aning tyvärr MEN min förra bil var en Saab 9-5 och det var ju jämt fel på de bilarna och en sak var larmet.
Lösningen var att byta batteri i larmenheten, jag beställde batterier från Speedparts och tjänade någon tusenlapp.
Ok. Sitter det separata batterier i larmet och var sitter dessa i så fall?

Tack för ditt svar
Lasse
Användarvisningsbild
av apersson850
Sirenen kan ge hals även om bilens batteri kopplas bort, och det gör den också, i just det fallet. Så den har eget batteri i sig. Men exakt hur det sitter vet jag inte.
av Desmodue
På Saaben satt de i larmenheten tillsammans med sirenen.
enheten var limmad samman så man fick bruka våld för att få upp den.
av Roxen
Ingen som vet hur man lättast kommer åt larmsirenen i en s80n och det bör ju vara lika som v70 II eller.
Lasse
Användarvisningsbild
av apersson850
Min fungerar, så jag ska kanske sätta igång den och se om jag kan lokalisera var det ylar mest!
Användarvisningsbild
av hollan
Roxen skrev:Hej!
Jag har problem med larmet på bilen, larmsystemfel och jag har haft en massa fellarm. När jag servade bilen senast så felsökte de och som första åtgärd skall larmsirenen bytas. Jag tänkte prova att själv montera ned vinrutetorkarna samt plasten under. Är det någon som vet exakt hur man går tillväga för att komma åt larmsirenen.
Gilen är en s80n my-07.

Tack på förhand
Lasse Rox
du beskriver ju själv hur man går tillväga av med torkarna och demontera torkardiket några plastclips sen sitter sirenen där under
av Roxen
hollan skrev:
Roxen skrev:Hej!
Gilen är en s80n my-07.

Tack på förhand
Lasse Rox
du beskriver ju själv hur man går tillväga av med torkarna och demontera torkardiket några plastclips sen sitter sirenen där under
Ok, jag lyssnade på Volvomekarn när han beskrev vad som behövde göras efter felsökningen. Jag skall prova att demontera som jag har beskrivit tidigera men jag frågade för att om någon här på forumet hade erfarenhet av problemet. När jag kollade hur man får bort torkardiket så verkar det som om plasten går under fästen för motorhuven!! Det kan väl inte vara så att man måste demontera motorhuven för att få bort det?
Mvh Lasse

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]