Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Föreslår de något annat (eller någonting alls som kostar pengar) så gör det själv istället. Ett par meter gummislang kan du köpa var som helst för några tior och man ser inte slangen när den ligger på plats.
Användarvisningsbild
av Anders E
Tartryffel skrev:Föreslår de något annat (eller någonting alls som kostar pengar) så gör det själv istället. Ett par meter gummislang kan du köpa var som helst för några tior och man ser inte slangen när den ligger på plats.

Ok, ska den bara klämmas ner mellan panelen och rutan?
Vet du nån dimension på slangen?
av Tartryffel
Anders E skrev:
Tartryffel skrev:Föreslår de något annat (eller någonting alls som kostar pengar) så gör det själv istället. Ett par meter gummislang kan du köpa var som helst för några tior och man ser inte slangen när den ligger på plats.

Ok, ska den bara klämmas ner mellan panelen och rutan?
Vet du nån dimension på slangen?
1. Ja
2. Nej, i Volvos lösning i sitt datorsystem står det bara att en gummislang ska användas, och en bunt olika dimensioner. Det är väl den minsta som löser problemet som gäller antar jag.
av Tartryffel
specos skrev:Är det typ en vanlig trädgårdsslang? Tjockare/smalare?
Går den över hela rutan/brädan?
Gummislang, svart, matt. Går inte över hela, det står i Volvos instruktion hur lång den ska vara men det är helt godtyckligt. Min går väl kanske 80-90 cm totalt. Gäller ju bara att den trycker till.
av Tartryffel
specos skrev:Kanon. Men tjocklek? Som en trädgårdsslang eller tjockare/smalare? Vad har du för dimater på din?
Tunnare än en trädgårdsslang. Diameter, ingen aning. Jag flyttar inte på den nu.
av richey
Använd en vanlig spolarslang!!

Den ska vara lika lång som deforstergallret mot rutan + ca. 10cm till.
Sedan så är det bara att knö ner slangen mellan rutan och brädan.

Tack så mycket för tipsen. Jag kollar d[…]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]