Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan62
Jag ska byta glaset/spegeln i höger back-spegel, men vet inte riktigt hur jag får bort det gamla. (Kan det vara något annat fel än att glasets värmetråd är bruten när "värmen" inte fungerar?)
av TomasL
Glaset sitter bara påtryckt på motorn. Vinkla ut glaset och trä in något plastföremål att bända med i springan som blir.
Det vanligaste felet om värmen i glaset inte fungerar är att värmetråden är av. Om du tar bort och kopplar ur glaset så kan du sedan mäta mellan anslutningarna om du har en multimeter. Då ser du om det är avbrott eller inte. Det kan även vara kabelbrott eller säkring.
Bild
Användarvisningsbild
av wissel
Tror det är lite olika beroende på årsmodell. Enligt mitt sätt tt se det så är
speglarna 2001-2003 så att du skall vinkla in dom så mycket det går, om du sitter i bilen så att du nästan kan se dig själv.
Sedan ta ta i ytterkanten på glaset och dra utåt/bakåt. Ibland sitter dom som faen så då underlättar det om man har ett fiskeben
längst in på glaset o "knuffar" på glaset samtidit som du drar....har funkat för mig på min 2001 och kompiarnas 2003.....m.fl.
Användarvisningsbild
av wissel
Säkringar nr. 35 o 36 på min iaf.
Nr 35 =vänster

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]