Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kolla att vid första anblicken att den ser ok ut med ett kritiskt öga.
Är den matt i lacken på några ställen, större glipor mellan karossdetaljer mm tyder på krockad bil.
Fungerar alla saker och går den som den skall och är där inga läckage?
Snedslitna däck osv.
Är något skumt så stunta i den, det kommer flera.
@Whennebab: Oj, det var ju inte bra. Berätta gärna mer.

Tack för tipsen ni andra - nu verkar det dock som att jag inte får så mycket för min V70 från 02 som jag skulle vilja så det blir nog att vänta tills ekonomin medger än nyare bil.
full servicebok !!!! tänk på att kamremsbytet kommer snart 18000mil
Tycker generellt att dessa äldre D5 med hög fordonsskatt är överprissatta (ganska törstiga och bullriga, man får ju faktiskt en ny T4 Momentum för 275 före prut) men denna verkar ok i pris.
Kör du mycket är den snart långt över 20 000 mil och då faller den ordentligt i pris + säkert en del dyra saker att fixa (förutom dyr service vid 18 000 mil)
PH
Jag förstår inte vad du menar med dyr service vid 18000 mil ?
Själv tecknade jag service avtal med volvo a` 235 kr månaden detta gör då priset för service 2820 kr per år/3000 mil. Då ingår kamremsbyte när det inträffar. Så vad är dyrt ? visst vi har olika referenser vad man menar med dyrt.
Jo, men alla kan inte teckna ett serviceavtal (t ex inte på en icke-Volvo-firma) och fullpris för en 18000-service är högt. Det pris du betalar är ju subventionerat i förhållande till ordinarie priser/PH

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]