Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kenlav
854 96:a 2,5 10v.
Har haft ett missljud från höger framhjulslager under längre tid. Missljudet har nu ökat lite i styrka och jag tänkte nu byta mot nytt lager och då byta på båda sidor samtidigt. Undrar nu lite om Biltemas lager.. är det ett annat fabrikat än förr (har för mig att deras lager till Volvo drogs in för något år sedan). Någon som vet.. jag menar det är halva priset mot Skruvat och mer än halva priset mot Mekonomen. Varför är dom så billiga kan man undra??
Användarvisningsbild
av ketto
Funkar alldeles utmärkt, har ett nytt lager på min sen förra året och de funkar bra!

Va till nyare modeller av S/V70 dom drog in lagrerna för... Har ja för mig de va!
Användarvisningsbild
av kenlav
kenlav skrev:854 96:a 2,5 10v.
Har haft ett missljud från höger framhjulslager under längre tid. Missljudet har nu ökat lite i styrka och jag tänkte nu byta mot nytt lager och då byta på båda sidor samtidigt. Undrar nu lite om Biltemas lager.. är det ett annat fabrikat än förr (har för mig att deras lager till Volvo drogs in för något år sedan). Någon som vet.. jag menar det är halva priset mot Skruvat och mer än halva priset mot Mekonomen. Varför är dom så billiga kan man undra??
Biltemas framhjulslager höll i 1,5 år efter ca 2000 mil :( . Nu missljud från ena sidan, låter som en stenkross, dock inget glapp utan det låter i rullriktningen från ca 50 och uppåt, vid 100 så blir det en jävla resonans i kupén. Har nu beställt 2 nya SKF-lager från Mr-Auto a1257:- styck. Biltemas reservdelar..hmmm inte framhjulslager ialla fall.

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

vill veta mera om v60 2013-2014

Det enda relativt säkra motorvalet är […]

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]