Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är på väg att köpa V70, vill egentligen ha en Momentum men har hittat en Kinetic till så pass bra pris att det är värt att överväga - tyvärr med något som jag förstått är klassiskt för Kinetic - nämligen sprucken klädsel på förarsätet. Nu påstår försäljaren att det går på garantin som bilen gått kortare än 10000 mil, är det någon som vet om detta stämmer?

Går det att byta från T-tec till halvskinn (som på Momentum), och är det någon som har ett hum om vad det kostar i såna fall?
Det är klart att det går men vet ej vad det kostar. Hör på volvo vad omklädning skulle kosta till hakvskinn? Du ska väl även ha bak? Går ju att köpa på skroten (hela stolen) som kostar 3750kr/st som verkar vara ett standardpris på stolar, spelar ingen roll om det är tyg, halvskinn, helskinn eller R-Design...

Får man fråga vad du fått för pris (ca) och vad det är för årsmodell, motor aut/man och annan utrustning utöver Kinetic???

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av SvenB
Allt går väl. Men jag rekommenderar dig att tänka en gång till innan du köper en Kinetic. Om du har kört en bil med xenon vill du aldrig ha något annat.
KKR skrev:Allt går väl. Men jag rekommenderar dig att tänka en gång till innan du köper en Kinetic. Om du har kört en bil med xenon vill du aldrig ha något annat.
Bor i Norrland med evigt mörker, så tre extralysen kan funka som kompensation... :wink:
pergrein skrev:Det är klart att det går men vet ej vad det kostar. Hör på volvo vad omklädning skulle kosta till hakvskinn? Du ska väl även ha bak? Går ju att köpa på skroten (hela stolen) som kostar 3750kr/st som verkar vara ett standardpris på stolar, spelar ingen roll om det är tyg, halvskinn, helskinn eller R-Design...

Får man fråga vad du fått för pris (ca) och vad det är för årsmodell, motor aut/man och annan utrustning utöver Kinetic???

Mvh
Per
En manuell 08:a, D5, 4wd, under 10000 mil, nyservad, strax över 200'.
Jaha det var en D5 AWD då är ju priset rätt så bra. Kan man vara utan det momentum erbjuder så är ju detta en prisvärd bil... Jag personligen skulle gå på en mindre motor och då utan AWD och MINST momentum innan jag skulle trivas i dom. Tycker dom blir lite tråkiga i bara Kinetic men alla tycker vi ju olika och du kanske värderar motorn & AWD högre än utrustningen. Men som sakt är rätt så bra pris, tycker jag :D

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tycker det är konstigt att första ägaren "satsar" på D5 och AWD, men nöjer sig med Kinetic.
KKR skrev:Jag tycker det är konstigt att första ägaren "satsar" på D5 och AWD, men nöjer sig med Kinetic.
Det kan man ju tycka, men det kanske är som pergrein sa att det väl är någon som värderar motor och drivning före bekvämlighet och utseende.

Jag har svåra val framför mig, just nu tre olika alternativ.

1. Ovanstående AWD -08, 8500 mil, ca 105' efter inbyte.
2. 2,4D Momentum -08, 6500 mil, 105' efter inbyte.
3. D5 Summum -08, 8500 mil, 110' efter inbyte.
Användarvisningsbild
av SvenB
Om jag inte skulle ha stort behov av AWD skulle jag välja alt. 3

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]